Ana içeriğe atla

Beyinsiz Fenerbahçe!

Müşteri Sadakati Nasıl Oluşturulur?



Müşteri sadakati; son yıllarda sıkça duyduğumuz kavramların başında geliyor. Pazarlama ve reklam dünyası için büyük bir önem taşıyan müşteri sadakati yaratma; marka bilinirliğini arttırma ve marka bağlılığı yaratma gibi süreçleri kapsıyor. Müşteri sadakati örnekleri incelenerek müşteri sadakat düzeyleri anlaşılabilir. Sadık müşteri davranışları analiz edilir. Böylece satışların arttırılması amaçlanır. Peki müşteri sadakati nasıl sağlanır? Bu sorunun cevabını müşteri sadakati makalemizde bulabilirsiniz.

Müşteri Sadakati Oluşturma Süreci

Öncelikle bir marka, marka sadakati yaratmak için mağaza içi iletişim ve marka maruziyeti ile ilgili her konuda çok fazla uzmanlık oluşturmak zorundadır. Daha güçlü bir kurumsal kimlik oluşturmak için misyon ve vizyon beyanımızı formüle etmeniz bu açıdan önemlidir. Sadece iç kullanım için değil, aynı zamanda tüm müşterilerinize itici güçleriniz hakkında bilgi vermek ve ilham vermek için misyon ve vizyon doğru bir biçimde detaylandırılmalıdır. Yenilikçi ürün ve hizmetlerle tüketici katılımını artırmak iyi hazırlanmış bir misyon beyanında yer almalıdır.
Müşteri sadakati; akademik pazarlama literatüründe geniş bir şekilde tartışılmıştır ve birçok uzman bu konudaki vizyonunu dile getirmiştir. Birkaç tanımı birleştirmek gerekirse müşteri sadakati; müşterinin tepkisini, motivasyonunu veya satın alma ötesine geçen bir kurum, ürün veya marka ile etkileşime katılımın bilişsel, duygusal ve davranışsal boyutlarını içeren çok boyutlu bir kavramdır. Basit bir şekilde açıklamak gerekirse; bir markanın, ürün ve müşterileri arasında kurduğu bağlantıdır.
“Tüketici” ve “müşteri” terimleri sıklıkla birbirinin yerine kullanılır ancak bu ikisi arasındaki çok ince çizgi vardır. Bir tüketici; kişisel kullanımları için bir ürünü veya hizmeti tüketen ya da kullanan kişidir. Müşteri ise; bir ürünü veya hizmeti satın alan kişidir. Dolayısıyla, müşteri bir tüketici olabilir, ancak tüketici her zaman bir müşteri değildir.
Yukarıdakileri göz önünde bulundurarak, tüketici sadakatinin misyon kısmında kullanılmasının nedeni, işletmeler ile ürün veya hizmeti kullanacak olanlar arasında iletişim ve katılımı mümkün kılmaktır. Tüketici davranışını etkilemek için katılım ve etkileşim önemlidir. İşletmeler için bu, marka sadakati ve satış büyümesi ile doğrudan ilişkili olduğu için son derece önemlidir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Pop Malzemeleri Nelerdir?

Pop malzemeleri ; özellikle perakende sektöründe ticari pazarlama, pop pazarlama ve satış departmanlarında sıkça kullanılan bir terimdir. Pop malzemelerine değer kazandıran merchandiser ve merchandiser marketing yine bu alanda önemlidir. İngilizce açılımı ‘ Point of Purchase ’ olan pop yani Türkçesi ‘Satın Alma Noktası’ olarak tanımlanır. Pop pazarlama ise satış noktasında pazarlama anlamında da kullanılır. Pop malzemeleri aslında pazarlamanın üslubunu ve karakterini oluşturur. Pop Malzemeleri Çeşitleri Nelerdir? Raf ayracı, dolap giydirme, kasa önü stand, masa üstü stand, sepet, fiyat etiketi, asalak stand, palet eteği, şömine ve titrek gibi şekillerde karşımıza çıkan pop malzemeleri doğru yerde, doğru zamanda ve doğru teknikler ile kullanıldığı zaman satışların muhteşem bir biçimde artmasına yardımcı olur. Örneğin tüketiciler masa üstü standlarında ve kasa önü standlarında birçok küçük ürün satın alır. Doğru tanzim ve doğru teşhir ürünleri sattırır. Tüketicilerin doğru...

POP Pazarlama Nedir?

Pop pazarlama yani satış noktasında pazarlama son yıllarda git gide popülerleşen bir kavramdır. Pazarlama; günümüzün dijitalleşen dünyasında pazar araştırması, fiyatlandırma, hizmet sunumu, ürün geliştirme ve pazarlama iletişimi gibi karmaşık süreçlere doğru evrildi. Bu süreçte tüketici içgörüsü ve marka stratejisi gibi iki kavram belirgin hale gelmeye başladı. İşte bu noktada point of purchase diye adlandırılan pop pazarlama önem kazandı. Peki p.o.p nedir ? Point of Purchase kavramının kısaltılmış hali olan bu kavram Türkçe’ye satış noktasında pazarlama olarak çevriliyor. Yani pop nedir kısaca bahsedecek olursak müşterinin tam ihtiyaç duyacağı noktada satış anlamına gelir. Yağmur yağarken şemsiyecilerin bir anda ortaya çıkıp şemsiye satması pop pazarlama yöntemine örnek teşkil eder. Tüketici İçgörüsü ve Marka Stratejisinin Buluşma Noktası: Pop Pazarlama Tüketici içgörüsü; tüketicinin istek, arzu, beklenti, özlem ve motivasyonlarının, satın alma ve tüketim davranışlar...

Perakendecilik Nedir?

Perakendecilik ; mal ve hizmetlerin, bir firma vasıtasıyla tek tek ya da birkaç parça halinde tüketiciye satılmasıdır. Perakendecilik nedir sorusunun cevabı budur. Perakendecilik tanımı nda tüketici ve tüketicinin satın alma kararı büyük önem taşır. Rekabetin çok yoğun olduğu perakendecilik sektörü bu yüzden pazarlamanın uzmanlık alanına girer. Günümüzde perakendecilik türleri çok fazladır. Mağazalı perakende kurumları, bağımsız mağazalar, birleşik perakendeler, zincir mağazalar, AVMler, süpermarketler, hipermarketler, köşe mağazacılığı, indirim mağazaları ve franchise’lar perakendecilik çeşitleri arasında sayılabilir. Pek çok sektörde olduğu gibi günümüzde birçok büyük perakendecilik zinciri, küçük ve bağımsız perakendecileri işinden ediyor. Bugün dünyada ve Türkiye’de birçok perakende zinciri küresel olarak yayılıyor. Eczanelerden, marketlere, akaryakıt istasyonlarına ve restoranlara kadar ürün ve hizmet sektörlerinin tüm alanlarında küresel bir zincir anlayışı piyasayı do...