Müşteri sadakati; son yıllarda sıkça duyduğumuz kavramların başında geliyor. Pazarlama ve reklam dünyası için büyük bir önem taşıyan müşteri sadakati yaratma; marka bilinirliğini arttırma ve marka bağlılığı yaratma gibi süreçleri kapsıyor. Müşteri sadakati örnekleri incelenerek müşteri sadakat düzeyleri anlaşılabilir. Sadık müşteri davranışları analiz edilir. Böylece satışların arttırılması amaçlanır. Peki müşteri sadakati nasıl sağlanır? Bu sorunun cevabını müşteri sadakati makalemizde bulabilirsiniz.
Müşteri Sadakati Oluşturma Süreci
Öncelikle bir marka, marka sadakati yaratmak için mağaza içi iletişim ve marka maruziyeti ile ilgili her konuda çok fazla uzmanlık oluşturmak zorundadır. Daha güçlü bir kurumsal kimlik oluşturmak için misyon ve vizyon beyanımızı formüle etmeniz bu açıdan önemlidir. Sadece iç kullanım için değil, aynı zamanda tüm müşterilerinize itici güçleriniz hakkında bilgi vermek ve ilham vermek için misyon ve vizyon doğru bir biçimde detaylandırılmalıdır. Yenilikçi ürün ve hizmetlerle tüketici katılımını artırmak iyi hazırlanmış bir misyon beyanında yer almalıdır.
Müşteri sadakati; akademik pazarlama literatüründe geniş bir şekilde tartışılmıştır ve birçok uzman bu konudaki vizyonunu dile getirmiştir. Birkaç tanımı birleştirmek gerekirse müşteri sadakati; müşterinin tepkisini, motivasyonunu veya satın alma ötesine geçen bir kurum, ürün veya marka ile etkileşime katılımın bilişsel, duygusal ve davranışsal boyutlarını içeren çok boyutlu bir kavramdır. Basit bir şekilde açıklamak gerekirse; bir markanın, ürün ve müşterileri arasında kurduğu bağlantıdır.
“Tüketici” ve “müşteri” terimleri sıklıkla birbirinin yerine kullanılır ancak bu ikisi arasındaki çok ince çizgi vardır. Bir tüketici; kişisel kullanımları için bir ürünü veya hizmeti tüketen ya da kullanan kişidir. Müşteri ise; bir ürünü veya hizmeti satın alan kişidir. Dolayısıyla, müşteri bir tüketici olabilir, ancak tüketici her zaman bir müşteri değildir.
Yukarıdakileri göz önünde bulundurarak, tüketici sadakatinin misyon kısmında kullanılmasının nedeni, işletmeler ile ürün veya hizmeti kullanacak olanlar arasında iletişim ve katılımı mümkün kılmaktır. Tüketici davranışını etkilemek için katılım ve etkileşim önemlidir. İşletmeler için bu, marka sadakati ve satış büyümesi ile doğrudan ilişkili olduğu için son derece önemlidir.
Yorumlar
Yorum Gönder