Ana içeriğe atla

Beyinsiz Fenerbahçe!

POP Pazarlama Nedir?





Pop pazarlama yani satış noktasında pazarlama son yıllarda git gide popülerleşen bir kavramdır. Pazarlama; günümüzün dijitalleşen dünyasında pazar araştırması, fiyatlandırma, hizmet sunumu, ürün geliştirme ve pazarlama iletişimi gibi karmaşık süreçlere doğru evrildi. Bu süreçte tüketici içgörüsü ve marka stratejisi gibi iki kavram belirgin hale gelmeye başladı. İşte bu noktada point of purchase diye adlandırılan pop pazarlama önem kazandı. Peki p.o.p nedir? Point of Purchase kavramının kısaltılmış hali olan bu kavram Türkçe’ye satış noktasında pazarlama olarak çevriliyor. Yani pop nedir kısaca bahsedecek olursak müşterinin tam ihtiyaç duyacağı noktada satış anlamına gelir. Yağmur yağarken şemsiyecilerin bir anda ortaya çıkıp şemsiye satması pop pazarlama yöntemine örnek teşkil eder.

Tüketici İçgörüsü ve Marka Stratejisinin Buluşma Noktası: Pop Pazarlama

Tüketici içgörüsü; tüketicinin istek, arzu, beklenti, özlem ve motivasyonlarının, satın alma ve tüketim davranışlarının tam anlamıyla anlaşılmasıdır. Tüketici içgörüsü; kaliteli pazarlama stratejileri belirlerken, ürün ve hizmet tasarımı ile fiyatlandırma yaparken, dağıtım süreçlerini yönetmeye kadar her aşamada gerekli ve önemli bir bilgidir. Tüketici içgörüsünü anlamak için tüketici gibi düşünmek ve hissetmek gerekir. Başarılı tüketici odaklı pazarlama stratejileri mutlaka iyi tüketici içgörüsü ile yapılabilir.
Marka stratejisi ise bir firmanın sunduğu ürün ya da hizmetle, müşterinin tükettiği ürün ve hizmetin kesişimidir. Marka stratejileri; ürünün algılanan kalitesi ve performansı, tüketicilerin ürüne atfettiği anlamlar üzerine konumlandırılmalıdır. Marka stratejileri, tüketici içgörülerinden yararlanarak iyi bir şekilde yapıldığında karlılığın artacağı kesindir. Bir markanın pazardaki rekabette öne çıkacak özelliği doğru tüketici içgörüsü ve doğru marka stratejisidir. Tüketicilerin markayla buluşması noktasında etkili olan pop pazarlama; ihtiyaç anında orada olan ve müşterilerin beklentilerini karşılayan ürünü alıcısıyla buluşturma konusunda büyük bir rol üstlenir.

Tüketiciye Planlanmamış Ürünleri Pazarlamak

Pop pazarlamanın; hatırlatma ve planlanmamış satın almaya teşvik olarak iki temel amacı vardır. Birçok araştırma gösteriyor ki tüketicilerin alışveriş kararlarının birçoğu önceden planlanmadan oluşuyor. Yani tüketiciler bu kararı satın alma anında veriyor. Bu yüzden pop pazarlama, tüketicinin satın alma kararını verme anında bilgi edinme gereksinimini azaltıyor ve iç tepkisel satışı arttırıyor.
Tüketicinin satın alma davranışlarını ve satın alma kararlarını etkileyen pop pazarlama süreci doğru bir biçimde kurgulanarak markaların daha fazla müşteriye ulaşması karlılık ve başarıyı arttıran bir etmen oluyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Pop Malzemeleri Nelerdir?

Pop malzemeleri ; özellikle perakende sektöründe ticari pazarlama, pop pazarlama ve satış departmanlarında sıkça kullanılan bir terimdir. Pop malzemelerine değer kazandıran merchandiser ve merchandiser marketing yine bu alanda önemlidir. İngilizce açılımı ‘ Point of Purchase ’ olan pop yani Türkçesi ‘Satın Alma Noktası’ olarak tanımlanır. Pop pazarlama ise satış noktasında pazarlama anlamında da kullanılır. Pop malzemeleri aslında pazarlamanın üslubunu ve karakterini oluşturur. Pop Malzemeleri Çeşitleri Nelerdir? Raf ayracı, dolap giydirme, kasa önü stand, masa üstü stand, sepet, fiyat etiketi, asalak stand, palet eteği, şömine ve titrek gibi şekillerde karşımıza çıkan pop malzemeleri doğru yerde, doğru zamanda ve doğru teknikler ile kullanıldığı zaman satışların muhteşem bir biçimde artmasına yardımcı olur. Örneğin tüketiciler masa üstü standlarında ve kasa önü standlarında birçok küçük ürün satın alır. Doğru tanzim ve doğru teşhir ürünleri sattırır. Tüketicilerin doğru...

Perakendecilik Nedir?

Perakendecilik ; mal ve hizmetlerin, bir firma vasıtasıyla tek tek ya da birkaç parça halinde tüketiciye satılmasıdır. Perakendecilik nedir sorusunun cevabı budur. Perakendecilik tanımı nda tüketici ve tüketicinin satın alma kararı büyük önem taşır. Rekabetin çok yoğun olduğu perakendecilik sektörü bu yüzden pazarlamanın uzmanlık alanına girer. Günümüzde perakendecilik türleri çok fazladır. Mağazalı perakende kurumları, bağımsız mağazalar, birleşik perakendeler, zincir mağazalar, AVMler, süpermarketler, hipermarketler, köşe mağazacılığı, indirim mağazaları ve franchise’lar perakendecilik çeşitleri arasında sayılabilir. Pek çok sektörde olduğu gibi günümüzde birçok büyük perakendecilik zinciri, küçük ve bağımsız perakendecileri işinden ediyor. Bugün dünyada ve Türkiye’de birçok perakende zinciri küresel olarak yayılıyor. Eczanelerden, marketlere, akaryakıt istasyonlarına ve restoranlara kadar ürün ve hizmet sektörlerinin tüm alanlarında küresel bir zincir anlayışı piyasayı do...