POP Pazarlama Nedir?





Pop pazarlama yani satış noktasında pazarlama son yıllarda git gide popülerleşen bir kavramdır. Pazarlama; günümüzün dijitalleşen dünyasında pazar araştırması, fiyatlandırma, hizmet sunumu, ürün geliştirme ve pazarlama iletişimi gibi karmaşık süreçlere doğru evrildi. Bu süreçte tüketici içgörüsü ve marka stratejisi gibi iki kavram belirgin hale gelmeye başladı. İşte bu noktada point of purchase diye adlandırılan pop pazarlama önem kazandı. Peki p.o.p nedir? Point of Purchase kavramının kısaltılmış hali olan bu kavram Türkçe’ye satış noktasında pazarlama olarak çevriliyor. Yani pop nedir kısaca bahsedecek olursak müşterinin tam ihtiyaç duyacağı noktada satış anlamına gelir. Yağmur yağarken şemsiyecilerin bir anda ortaya çıkıp şemsiye satması pop pazarlama yöntemine örnek teşkil eder.

Tüketici İçgörüsü ve Marka Stratejisinin Buluşma Noktası: Pop Pazarlama

Tüketici içgörüsü; tüketicinin istek, arzu, beklenti, özlem ve motivasyonlarının, satın alma ve tüketim davranışlarının tam anlamıyla anlaşılmasıdır. Tüketici içgörüsü; kaliteli pazarlama stratejileri belirlerken, ürün ve hizmet tasarımı ile fiyatlandırma yaparken, dağıtım süreçlerini yönetmeye kadar her aşamada gerekli ve önemli bir bilgidir. Tüketici içgörüsünü anlamak için tüketici gibi düşünmek ve hissetmek gerekir. Başarılı tüketici odaklı pazarlama stratejileri mutlaka iyi tüketici içgörüsü ile yapılabilir.
Marka stratejisi ise bir firmanın sunduğu ürün ya da hizmetle, müşterinin tükettiği ürün ve hizmetin kesişimidir. Marka stratejileri; ürünün algılanan kalitesi ve performansı, tüketicilerin ürüne atfettiği anlamlar üzerine konumlandırılmalıdır. Marka stratejileri, tüketici içgörülerinden yararlanarak iyi bir şekilde yapıldığında karlılığın artacağı kesindir. Bir markanın pazardaki rekabette öne çıkacak özelliği doğru tüketici içgörüsü ve doğru marka stratejisidir. Tüketicilerin markayla buluşması noktasında etkili olan pop pazarlama; ihtiyaç anında orada olan ve müşterilerin beklentilerini karşılayan ürünü alıcısıyla buluşturma konusunda büyük bir rol üstlenir.

Tüketiciye Planlanmamış Ürünleri Pazarlamak

Pop pazarlamanın; hatırlatma ve planlanmamış satın almaya teşvik olarak iki temel amacı vardır. Birçok araştırma gösteriyor ki tüketicilerin alışveriş kararlarının birçoğu önceden planlanmadan oluşuyor. Yani tüketiciler bu kararı satın alma anında veriyor. Bu yüzden pop pazarlama, tüketicinin satın alma kararını verme anında bilgi edinme gereksinimini azaltıyor ve iç tepkisel satışı arttırıyor.
Tüketicinin satın alma davranışlarını ve satın alma kararlarını etkileyen pop pazarlama süreci doğru bir biçimde kurgulanarak markaların daha fazla müşteriye ulaşması karlılık ve başarıyı arttıran bir etmen oluyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Pop Malzemeleri Nelerdir?

Perakendecilik Nedir?