Pop Malzemeleri Nelerdir?
Pop malzemeleri; özellikle perakende sektöründe ticari pazarlama, pop pazarlama ve satış departmanlarında sıkça kullanılan bir terimdir. Pop malzemelerine değer kazandıran merchandiser ve merchandiser marketing yine bu alanda önemlidir. İngilizce açılımı ‘Point of Purchase’ olan pop yani Türkçesi ‘Satın Alma Noktası’ olarak tanımlanır. Pop pazarlama ise satış noktasında pazarlama anlamında da kullanılır. Pop malzemeleri aslında pazarlamanın üslubunu ve karakterini oluşturur.
Pop Malzemeleri Çeşitleri Nelerdir?
Raf ayracı, dolap giydirme, kasa önü stand, masa üstü stand, sepet, fiyat etiketi, asalak stand, palet eteği, şömine ve titrek gibi şekillerde karşımıza çıkan pop malzemeleri doğru yerde, doğru zamanda ve doğru teknikler ile kullanıldığı zaman satışların muhteşem bir biçimde artmasına yardımcı olur. Örneğin tüketiciler masa üstü standlarında ve kasa önü standlarında birçok küçük ürün satın alır. Doğru tanzim ve doğru teşhir ürünleri sattırır. Tüketicilerin doğru ürüne hemen ulaşmasını sağlayan ve tüketicilerin dikkatini hemen çeken şey ürün teşhir standları ve bunların uygun şekilde yerleştirilmesidir. Tüketicileri ikna etmeye yarayan ve tüketicilerin satın alma kararlarını olumlu etkileyen pop malzemeleri; tanzim teşhir personeli ya da diğer bir deyişle merchandiser tarafından yerleştirilir. Bu açıdan pazarlama ve satış stratejilerini merchandiser ile doğru bir şekilde paylaşmak önemlidir.
Pop Malzemeleri İletişimi
Perakende sektöründe bütün pazarlamacıların temel hedefi; mağazaya gelen tüketicilerin ürünü sepete atması için gerekli uyaranları tetiklemek ve satışı gerçekleştirmektir. Bu iletişimi asıl destekleyen ise aslında pop malzemeleridir. Pazarlama departmanı personelleri pop malzemeleri tasarımı yapılırken karmaşık mesajlar vermekten kaçınmalıdır. Hedef kitlesindeki tüketicilere en sade, en sakin ve yardımsever iletişim biçimiyle ilişki kurmalıdır. Tanzim ve teşhir işi günümüzde ciddiye alınmasa da oldukça önemli bir iştir. Çünkü merchandiser, yalnızca ürünleri stoklayan kişi değil mağazada tüketici ve ürünler arasındaki temas noktasıdır. Ürünleri, pop malzemelerini doğru noktalara yerleştirerek tüketiciler tarafından görünmesini sağlar. Bu yüzden merchandiser personellerin yaptığı iş oldukça önemlidir. Ürün teşhir standlarının doğru şekilde yerleştirilmesi, ürünlerin göze hoş gelecek şekilde dizilmesi, paletlerin doğru şekilde organize edilmesi satış anlamında oldukça kritik faaliyetlerdir.
Yorumlar
Yorum Gönder