Ana içeriğe atla

Beyinsiz Fenerbahçe!

Pop Malzemeleri Nelerdir?



Pop malzemeleri; özellikle perakende sektöründe ticari pazarlama, pop pazarlama ve satış departmanlarında sıkça kullanılan bir terimdir. Pop malzemelerine değer kazandıran merchandiser ve merchandiser marketing yine bu alanda önemlidir. İngilizce açılımı ‘Point of Purchase’ olan pop yani Türkçesi ‘Satın Alma Noktası’ olarak tanımlanır. Pop pazarlama ise satış noktasında pazarlama anlamında da kullanılır. Pop malzemeleri aslında pazarlamanın üslubunu ve karakterini oluşturur.

Pop Malzemeleri Çeşitleri Nelerdir?

Raf ayracı, dolap giydirme, kasa önü stand, masa üstü stand, sepet, fiyat etiketi, asalak stand, palet eteği, şömine ve titrek gibi şekillerde karşımıza çıkan pop malzemeleri doğru yerde, doğru zamanda ve doğru teknikler ile kullanıldığı zaman satışların muhteşem bir biçimde artmasına yardımcı olur. Örneğin tüketiciler masa üstü standlarında ve kasa önü standlarında birçok küçük ürün satın alır. Doğru tanzim ve doğru teşhir ürünleri sattırır. Tüketicilerin doğru ürüne hemen ulaşmasını sağlayan ve tüketicilerin dikkatini hemen çeken şey ürün teşhir standları ve bunların uygun şekilde yerleştirilmesidir. Tüketicileri ikna etmeye yarayan ve tüketicilerin satın alma kararlarını olumlu etkileyen pop malzemeleri; tanzim teşhir personeli ya da diğer bir deyişle merchandiser tarafından yerleştirilir. Bu açıdan pazarlama ve satış stratejilerini merchandiser ile doğru bir şekilde paylaşmak önemlidir.

Pop Malzemeleri İletişimi

Perakende sektöründe bütün pazarlamacıların temel hedefi; mağazaya gelen tüketicilerin ürünü sepete atması için gerekli uyaranları tetiklemek ve satışı gerçekleştirmektir. Bu iletişimi asıl destekleyen ise aslında pop malzemeleridir. Pazarlama departmanı personelleri pop malzemeleri tasarımı yapılırken karmaşık mesajlar vermekten kaçınmalıdır. Hedef kitlesindeki tüketicilere en sade, en sakin ve yardımsever iletişim biçimiyle ilişki kurmalıdır. Tanzim ve teşhir işi günümüzde ciddiye alınmasa da oldukça önemli bir iştir. Çünkü merchandiser, yalnızca ürünleri stoklayan kişi değil mağazada tüketici ve ürünler arasındaki temas noktasıdır. Ürünleri, pop malzemelerini doğru noktalara yerleştirerek tüketiciler tarafından görünmesini sağlar. Bu yüzden merchandiser personellerin yaptığı iş oldukça önemlidir. Ürün teşhir standlarının doğru şekilde yerleştirilmesi, ürünlerin göze hoş gelecek şekilde dizilmesi, paletlerin doğru şekilde organize edilmesi satış anlamında oldukça kritik faaliyetlerdir.



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

POP Pazarlama Nedir?

Pop pazarlama yani satış noktasında pazarlama son yıllarda git gide popülerleşen bir kavramdır. Pazarlama; günümüzün dijitalleşen dünyasında pazar araştırması, fiyatlandırma, hizmet sunumu, ürün geliştirme ve pazarlama iletişimi gibi karmaşık süreçlere doğru evrildi. Bu süreçte tüketici içgörüsü ve marka stratejisi gibi iki kavram belirgin hale gelmeye başladı. İşte bu noktada point of purchase diye adlandırılan pop pazarlama önem kazandı. Peki p.o.p nedir ? Point of Purchase kavramının kısaltılmış hali olan bu kavram Türkçe’ye satış noktasında pazarlama olarak çevriliyor. Yani pop nedir kısaca bahsedecek olursak müşterinin tam ihtiyaç duyacağı noktada satış anlamına gelir. Yağmur yağarken şemsiyecilerin bir anda ortaya çıkıp şemsiye satması pop pazarlama yöntemine örnek teşkil eder. Tüketici İçgörüsü ve Marka Stratejisinin Buluşma Noktası: Pop Pazarlama Tüketici içgörüsü; tüketicinin istek, arzu, beklenti, özlem ve motivasyonlarının, satın alma ve tüketim davranışlar...

Perakendecilik Nedir?

Perakendecilik ; mal ve hizmetlerin, bir firma vasıtasıyla tek tek ya da birkaç parça halinde tüketiciye satılmasıdır. Perakendecilik nedir sorusunun cevabı budur. Perakendecilik tanımı nda tüketici ve tüketicinin satın alma kararı büyük önem taşır. Rekabetin çok yoğun olduğu perakendecilik sektörü bu yüzden pazarlamanın uzmanlık alanına girer. Günümüzde perakendecilik türleri çok fazladır. Mağazalı perakende kurumları, bağımsız mağazalar, birleşik perakendeler, zincir mağazalar, AVMler, süpermarketler, hipermarketler, köşe mağazacılığı, indirim mağazaları ve franchise’lar perakendecilik çeşitleri arasında sayılabilir. Pek çok sektörde olduğu gibi günümüzde birçok büyük perakendecilik zinciri, küçük ve bağımsız perakendecileri işinden ediyor. Bugün dünyada ve Türkiye’de birçok perakende zinciri küresel olarak yayılıyor. Eczanelerden, marketlere, akaryakıt istasyonlarına ve restoranlara kadar ürün ve hizmet sektörlerinin tüm alanlarında küresel bir zincir anlayışı piyasayı do...