Ana içeriğe atla

Beyinsiz Fenerbahçe!

Beyinsiz Fenerbahçe!

 




Beyinsiz Fenerbahçe

Göztepe karşılaşmasında bir kez daha gördük ki bu takımın beyni yok. Sahaya yayılan futbol, alenen eksikliği yüzümüze vurdu: oyun kurucu. Neden hâlâ bir 10 numara transferi yapılmıyor?

Fenerbahçe gibi bir camiada yıllardır hep bir beyin oldu; Oğuz Çetin, Alex de Souza gibi oyunu yöneten, maçı çeviren isimler… Bugün bakıyoruz, öyle bir oyuncu yok. “Günümüz futbolu fiziktir” masalını geçelim; futbol akılla oynanır. Takımda bir kişi koşmasın ama takımı koştursun; işte o kişi eksik.

Ali Koç yıllardır bu kulübün içinde ve iyi bilir: Fenerbahçe’nin kritik dönemlerinde oyunu çeviren bir oyun kurucu hep vardı. Tribünü ayağa kaldıran, rakibe gözdağı veren bir beyin… Talisca hayali, Szymanski ve Amrabat üzerinden kurulan kurguyla bu iş olmaz. Çok koşuyoruz ama bal yapmayan arı gibiyiz; plansız, bağlantısız, sonuçsuz.

Peki hocanın beyni? Mourinho’nun beyni bol sıfırlı tazminatlarda… Oyuncularda beyin yoksa sahada akıl olmaz; yönetimde beyin yoksa doğru kadro kurulmaz. Sezon başında yapılması gereken belliydi: derhal 10 numara transferi. Hâlâ vakit varken bu hamle yapılmalı.

Bu takım atletizm takımı değil, futbol takımı. Futbol sahada beyinle kazanılır. Bugün soruyorum: Bu takımın beyni kim? Ali Koç mu, Mourinho mu, Amrabat mı… Kim? Cevap ortada: Beyinsiz Fenerbahçe.

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Pop Malzemeleri Nelerdir?

Pop malzemeleri ; özellikle perakende sektöründe ticari pazarlama, pop pazarlama ve satış departmanlarında sıkça kullanılan bir terimdir. Pop malzemelerine değer kazandıran merchandiser ve merchandiser marketing yine bu alanda önemlidir. İngilizce açılımı ‘ Point of Purchase ’ olan pop yani Türkçesi ‘Satın Alma Noktası’ olarak tanımlanır. Pop pazarlama ise satış noktasında pazarlama anlamında da kullanılır. Pop malzemeleri aslında pazarlamanın üslubunu ve karakterini oluşturur. Pop Malzemeleri Çeşitleri Nelerdir? Raf ayracı, dolap giydirme, kasa önü stand, masa üstü stand, sepet, fiyat etiketi, asalak stand, palet eteği, şömine ve titrek gibi şekillerde karşımıza çıkan pop malzemeleri doğru yerde, doğru zamanda ve doğru teknikler ile kullanıldığı zaman satışların muhteşem bir biçimde artmasına yardımcı olur. Örneğin tüketiciler masa üstü standlarında ve kasa önü standlarında birçok küçük ürün satın alır. Doğru tanzim ve doğru teşhir ürünleri sattırır. Tüketicilerin doğru...

POP Pazarlama Nedir?

Pop pazarlama yani satış noktasında pazarlama son yıllarda git gide popülerleşen bir kavramdır. Pazarlama; günümüzün dijitalleşen dünyasında pazar araştırması, fiyatlandırma, hizmet sunumu, ürün geliştirme ve pazarlama iletişimi gibi karmaşık süreçlere doğru evrildi. Bu süreçte tüketici içgörüsü ve marka stratejisi gibi iki kavram belirgin hale gelmeye başladı. İşte bu noktada point of purchase diye adlandırılan pop pazarlama önem kazandı. Peki p.o.p nedir ? Point of Purchase kavramının kısaltılmış hali olan bu kavram Türkçe’ye satış noktasında pazarlama olarak çevriliyor. Yani pop nedir kısaca bahsedecek olursak müşterinin tam ihtiyaç duyacağı noktada satış anlamına gelir. Yağmur yağarken şemsiyecilerin bir anda ortaya çıkıp şemsiye satması pop pazarlama yöntemine örnek teşkil eder. Tüketici İçgörüsü ve Marka Stratejisinin Buluşma Noktası: Pop Pazarlama Tüketici içgörüsü; tüketicinin istek, arzu, beklenti, özlem ve motivasyonlarının, satın alma ve tüketim davranışlar...

Perakendecilik Nedir?

Perakendecilik ; mal ve hizmetlerin, bir firma vasıtasıyla tek tek ya da birkaç parça halinde tüketiciye satılmasıdır. Perakendecilik nedir sorusunun cevabı budur. Perakendecilik tanımı nda tüketici ve tüketicinin satın alma kararı büyük önem taşır. Rekabetin çok yoğun olduğu perakendecilik sektörü bu yüzden pazarlamanın uzmanlık alanına girer. Günümüzde perakendecilik türleri çok fazladır. Mağazalı perakende kurumları, bağımsız mağazalar, birleşik perakendeler, zincir mağazalar, AVMler, süpermarketler, hipermarketler, köşe mağazacılığı, indirim mağazaları ve franchise’lar perakendecilik çeşitleri arasında sayılabilir. Pek çok sektörde olduğu gibi günümüzde birçok büyük perakendecilik zinciri, küçük ve bağımsız perakendecileri işinden ediyor. Bugün dünyada ve Türkiye’de birçok perakende zinciri küresel olarak yayılıyor. Eczanelerden, marketlere, akaryakıt istasyonlarına ve restoranlara kadar ürün ve hizmet sektörlerinin tüm alanlarında küresel bir zincir anlayışı piyasayı do...