Ana içeriğe atla

Beyinsiz Fenerbahçe!

POP Standlar ve POP Stand Türleri



Bir point of purchase ya da POP stand, ürün promosyonu için kullanılan bir pazarlama ya da reklam aracıdır. Bu öğeler genellikle ödeme alanında veya satın alma kararının verildiği yerlerde bulunur. Perakendeciler tarafından bu pazarlama yöntemine kısaca pop pazarlama ya da satış noktasında pazarlama denir. Perakende sektöründe, bu yöntem sıkça kullanılır.
POP pazarlama, üreticiler için temel bir strateji haline geldi. Çoğu tedarikçinin, perakende mağazalarında ücretsiz olarak kullanabilecekleri POP malzemeleri olacaktır. Bu malzeme, ürünü öne çıkaracak ve müşterinin dikkatini çekecek ki bu da benzer ürünlerle dolu bir perakende mağazasında önemlidir.
POP standlar, basit bir işaretin üzerinde bulunduğu standlar olabilir veya dijital baskıların olduğu standlar gibi ayrıntılı olabilir. Örneğin, bir perakendeci, küçük bir görsel öğe olan bir raf etiketini kullanabilir. Veya perakendecilikte kullanılan, ürünlerin içinde depolandığı tam bir ürün teşhir standı oluşturabilirler.

POP Standlar Nerede Kullanılır?

Diğer perakendecilik terimleriyle karıştırmamak için açıklayalım. POP standlar, geleneksel olarak kasa yanında duruyordu. Fakat artık yer değiştirdi. Eskiden, kasada sadece POP standları ve materyallerini bulabilirdiniz. Ancak bugün, üreticiler ve perakendeciler POP standların bir mağazaya büyük bir başarı ile yerleştirilebileceğini keşfettiler.

POP Standların Türleri

En ayrıntılı POP standlar, tedarikçilerin mağazalarında bulunur. Bu, bir mağazanın, perakende mağazasında mallarını diğerlerinden ayıran bir bölümün yer aldığı "mağaza içinde mağaza" fikridir.
Muhtemelen POP standların en güçlü unsuru tabeladır. Brigham Young Üniversitesi tarafından yürütülen bir araştırma, tabelalı standlardaki ürünlerin, tabelasız standlardaki ürünlerden yüzde 20 oranında daha az satıldığını ortaya koydu. Basitçe söylemek gerekirse, bir ürün teşhir standının bir parçası olarak tabelalar, ürünlere dikkat çeker ve müşteriler tabelayı fark ettiğinde, satın alma eğilimi gösterir.
Pop standlarda bulunan tabelalar, asma tabela veya posterler şeklinde olabilir veya mağaza raflarına monte edilebilir. Tabelalar, müşteriye müdahale etmediği veya rahatsız etmediği sürece, yeni bir ürüne ya da satışa çıkmış olan ürüne hatta mevsimlik olan ürünlere dikkat çekmek için harika bir yoldur.
Ürün teşhir standında bulunan tabelalar, sessiz bir satış elemanı olarak düşünülebilir. Mağaza içinde müşteriler, satış görevlilerine ulaşamadıkları zaman, müşterileri mağazada tutabilir ve onlarla ilgilenebilir.
Perakende satın almalarda, müşterilerin yüzde 70’inin mağazanın içindeyken satın alma kararı verdiğini düşünürsek bir POP standının ne kadar işe yarar olabileceği görülebilir.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Pop Malzemeleri Nelerdir?

Pop malzemeleri ; özellikle perakende sektöründe ticari pazarlama, pop pazarlama ve satış departmanlarında sıkça kullanılan bir terimdir. Pop malzemelerine değer kazandıran merchandiser ve merchandiser marketing yine bu alanda önemlidir. İngilizce açılımı ‘ Point of Purchase ’ olan pop yani Türkçesi ‘Satın Alma Noktası’ olarak tanımlanır. Pop pazarlama ise satış noktasında pazarlama anlamında da kullanılır. Pop malzemeleri aslında pazarlamanın üslubunu ve karakterini oluşturur. Pop Malzemeleri Çeşitleri Nelerdir? Raf ayracı, dolap giydirme, kasa önü stand, masa üstü stand, sepet, fiyat etiketi, asalak stand, palet eteği, şömine ve titrek gibi şekillerde karşımıza çıkan pop malzemeleri doğru yerde, doğru zamanda ve doğru teknikler ile kullanıldığı zaman satışların muhteşem bir biçimde artmasına yardımcı olur. Örneğin tüketiciler masa üstü standlarında ve kasa önü standlarında birçok küçük ürün satın alır. Doğru tanzim ve doğru teşhir ürünleri sattırır. Tüketicilerin doğru...

POP Pazarlama Nedir?

Pop pazarlama yani satış noktasında pazarlama son yıllarda git gide popülerleşen bir kavramdır. Pazarlama; günümüzün dijitalleşen dünyasında pazar araştırması, fiyatlandırma, hizmet sunumu, ürün geliştirme ve pazarlama iletişimi gibi karmaşık süreçlere doğru evrildi. Bu süreçte tüketici içgörüsü ve marka stratejisi gibi iki kavram belirgin hale gelmeye başladı. İşte bu noktada point of purchase diye adlandırılan pop pazarlama önem kazandı. Peki p.o.p nedir ? Point of Purchase kavramının kısaltılmış hali olan bu kavram Türkçe’ye satış noktasında pazarlama olarak çevriliyor. Yani pop nedir kısaca bahsedecek olursak müşterinin tam ihtiyaç duyacağı noktada satış anlamına gelir. Yağmur yağarken şemsiyecilerin bir anda ortaya çıkıp şemsiye satması pop pazarlama yöntemine örnek teşkil eder. Tüketici İçgörüsü ve Marka Stratejisinin Buluşma Noktası: Pop Pazarlama Tüketici içgörüsü; tüketicinin istek, arzu, beklenti, özlem ve motivasyonlarının, satın alma ve tüketim davranışlar...

Perakendecilik Nedir?

Perakendecilik ; mal ve hizmetlerin, bir firma vasıtasıyla tek tek ya da birkaç parça halinde tüketiciye satılmasıdır. Perakendecilik nedir sorusunun cevabı budur. Perakendecilik tanımı nda tüketici ve tüketicinin satın alma kararı büyük önem taşır. Rekabetin çok yoğun olduğu perakendecilik sektörü bu yüzden pazarlamanın uzmanlık alanına girer. Günümüzde perakendecilik türleri çok fazladır. Mağazalı perakende kurumları, bağımsız mağazalar, birleşik perakendeler, zincir mağazalar, AVMler, süpermarketler, hipermarketler, köşe mağazacılığı, indirim mağazaları ve franchise’lar perakendecilik çeşitleri arasında sayılabilir. Pek çok sektörde olduğu gibi günümüzde birçok büyük perakendecilik zinciri, küçük ve bağımsız perakendecileri işinden ediyor. Bugün dünyada ve Türkiye’de birçok perakende zinciri küresel olarak yayılıyor. Eczanelerden, marketlere, akaryakıt istasyonlarına ve restoranlara kadar ürün ve hizmet sektörlerinin tüm alanlarında küresel bir zincir anlayışı piyasayı do...