POP Standlar ve POP Stand Türleri
Bir point of purchase ya da POP stand, ürün promosyonu için kullanılan bir pazarlama ya da reklam aracıdır. Bu öğeler genellikle ödeme alanında veya satın alma kararının verildiği yerlerde bulunur. Perakendeciler tarafından bu pazarlama yöntemine kısaca pop pazarlama ya da satış noktasında pazarlama denir. Perakende sektöründe, bu yöntem sıkça kullanılır.
POP pazarlama, üreticiler için temel bir strateji haline geldi. Çoğu tedarikçinin, perakende mağazalarında ücretsiz olarak kullanabilecekleri POP malzemeleri olacaktır. Bu malzeme, ürünü öne çıkaracak ve müşterinin dikkatini çekecek ki bu da benzer ürünlerle dolu bir perakende mağazasında önemlidir.
POP standlar, basit bir işaretin üzerinde bulunduğu standlar olabilir veya dijital baskıların olduğu standlar gibi ayrıntılı olabilir. Örneğin, bir perakendeci, küçük bir görsel öğe olan bir raf etiketini kullanabilir. Veya perakendecilikte kullanılan, ürünlerin içinde depolandığı tam bir ürün teşhir standı oluşturabilirler.
POP Standlar Nerede Kullanılır?
Diğer perakendecilik terimleriyle karıştırmamak için açıklayalım. POP standlar, geleneksel olarak kasa yanında duruyordu. Fakat artık yer değiştirdi. Eskiden, kasada sadece POP standları ve materyallerini bulabilirdiniz. Ancak bugün, üreticiler ve perakendeciler POP standların bir mağazaya büyük bir başarı ile yerleştirilebileceğini keşfettiler.
POP Standların Türleri
En ayrıntılı POP standlar, tedarikçilerin mağazalarında bulunur. Bu, bir mağazanın, perakende mağazasında mallarını diğerlerinden ayıran bir bölümün yer aldığı "mağaza içinde mağaza" fikridir.
Muhtemelen POP standların en güçlü unsuru tabeladır. Brigham Young Üniversitesi tarafından yürütülen bir araştırma, tabelalı standlardaki ürünlerin, tabelasız standlardaki ürünlerden yüzde 20 oranında daha az satıldığını ortaya koydu. Basitçe söylemek gerekirse, bir ürün teşhir standının bir parçası olarak tabelalar, ürünlere dikkat çeker ve müşteriler tabelayı fark ettiğinde, satın alma eğilimi gösterir.
Pop standlarda bulunan tabelalar, asma tabela veya posterler şeklinde olabilir veya mağaza raflarına monte edilebilir. Tabelalar, müşteriye müdahale etmediği veya rahatsız etmediği sürece, yeni bir ürüne ya da satışa çıkmış olan ürüne hatta mevsimlik olan ürünlere dikkat çekmek için harika bir yoldur.
Ürün teşhir standında bulunan tabelalar, sessiz bir satış elemanı olarak düşünülebilir. Mağaza içinde müşteriler, satış görevlilerine ulaşamadıkları zaman, müşterileri mağazada tutabilir ve onlarla ilgilenebilir.
Perakende satın almalarda, müşterilerin yüzde 70’inin mağazanın içindeyken satın alma kararı verdiğini düşünürsek bir POP standının ne kadar işe yarar olabileceği görülebilir.
Yorumlar
Yorum Gönder