Ana içeriğe atla

Beyinsiz Fenerbahçe!

Çarpıcı POP Pazarlama Örnekleri



POP pazarlama günümüzde birçok farklı araçla bütünsel olarak ele alınan bir pazarlama yöntemidir. Peki P.O.P nedir? İngilizce açılımı ‘point of purchase’, Türkçe açılımı ise ‘satış noktasında pazarlama’ olan pop pazarlama, tüketici ile ürünün buluştuğu anda başlar. Pop nedir kısaca bahsedecek olursak pazarlamacıların mağaza içinde, tüketicilerin satın alma kararını vermesini sağlayacak her türlü pazarlama iletişim araçlarını kullanmasıdır. Perakende satış noktası, satışın tüm unsurlarının (tüketici, para ve ürün) bir araya geldiği zaman ve yeri temsil eder. Pazarlamacılar, perakende sektöründe; POP standlar, ambalajlar, satış promosyonları, mağaza içi reklam ve satış temsilcileri gibi çeşitli iletişim araçlarını kullanarak, tüketicinin satın alma kararını etkilemeyi amaçlar.
Kısmen, mevcut iletişim araçlarının çeşitliliğinden ve kısmen de etkili POP programlarının perakendecilerin desteği için rekabet edebilmesinden dolayı pazarlamacıların POP programlarını dikkatli bir şekilde yönetmeleri gerekir. Böylece hem perakendecilerin hem de tüketicilerin kafa karışıklığı ve çelişkiden uzak durmasını, programlarda tutarlılık ve koordinasyon görmesini sağlamalıdır. İnovatif ve iyi yönetilen POP programlarının son örneklerini sizler için hazırladık.

Atari Markası Elektronik Perakende Bilgi Merkezi (ERIC)

Elektronik Perakende Bilgi Merkezi (ERIC); Atari markası tarafından bilgisayar satmaya yardımcı olmak için tasarlanmış 500'den fazla mağazada yüklü bilgisayarlı bir ekrandır. Videodisk oynatıcısına bağlı bir Atari 800 ev bilgisayarı, perakendecinin bir müşterinin bilgisayar yeteneği ve ürün gereksinimlerini belirlemesi için bir dizi soru sorar. Daha sonra ERIC, müşterinin girdilerine göre en uygun 13 mesajı oynatan başka bir video diskini açar. Müşterilerin ihtiyaçları, talepleri ve muhtemel sorularına odaklanan program, müşteri odaklı pazarlama stratejileri üretmek için harika bir yol sunar.

Kodak Markasının Disk Kamerası

Kodak markasının disk kamerası 1982 yılı mayıs ayında piyasaya sürüldü. Dönen bir stand birimi, satış hikayesine ihtiyaç duymadan, diskin hikayesini tüketiciye sundu. Stand birimine ek olarak, POP pazarlama programında satış hedefleri, perakende satış mağazası personeli, film gösterimi ve dağıtıcı üniteleri, dev karikatürler, pencere flamaları, yaka rozetleri ve yazarkasa ekran kartları gibi satış eğitimi ve toplantılar yer alıyordu. Böylece bütünsel bir pazarlama iletişimi müşteriye sunuldu ve sonuç oldukça başarılıydı.

Ford Markasının Otomobil Showroomu

Ford markasının otomobil showroomunda yapılan şarap ve peynir partileri, 1982 yılında Dallas ve San Diego'da “kadınlar için daha rahat bir araç satın alma” süreci başlattı. Milyarlarca kadın yeni arabalar satın aldı. Sonuçta Ford markası, yeni araba alımlarını % 40 oranında arttırdı ve sonuçta 35 milyon dolar kazandı. Otomobil showroomu, geleneksel olarak, satış görevlilerinin teknik ayrıntıları anlattığı, genellikle patron olan veya aşırı güçlenmiş olan kadınlar için rahatsız edici bir ortamdı. Bu yüzden şarap ve peynir partileri bu rahatsız edici havayı dağıtmaya yönelik olarak perakendecilik için tasarlandı ve başarılı oldu.


Satın alma noktasının inovatif yönetimi, aşağıdakiler dahil olmak üzere çok çeşitli tüketici ürün kategorilerine uygulandı:
  • Şeker, sakız ve dergiler gibi dürtüsel satın alma davranışlarına bağlı olan ürünler, satışların büyük bir yüzdesini oluşturur. Bu yüzden kasa yanı ürün teşhir standı modelleri ideal pop pazarlama araçlarıdır.
  • Kişisel bilgisayarlar ve mağaza içi gösterim gerektiren diğer yeni teknik ürünler.
  • Her marka hattında birden fazla ürün içerdiğinden, özellikle tüketiciye açık ve verimli bir şekilde sunulması gereken külotlu çorap ve vitamin gibi ürünler.
  • Her biri farklı bir POP programı gerektiren çeşitli perakendecilerde satılan çim ve bahçe aletleri.
  • Bazı ortamlarda reklam yapılması yasak olan tütün ürünleri ve alkollü içkiler.
  • Otomobiller.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Pop Malzemeleri Nelerdir?

Pop malzemeleri ; özellikle perakende sektöründe ticari pazarlama, pop pazarlama ve satış departmanlarında sıkça kullanılan bir terimdir. Pop malzemelerine değer kazandıran merchandiser ve merchandiser marketing yine bu alanda önemlidir. İngilizce açılımı ‘ Point of Purchase ’ olan pop yani Türkçesi ‘Satın Alma Noktası’ olarak tanımlanır. Pop pazarlama ise satış noktasında pazarlama anlamında da kullanılır. Pop malzemeleri aslında pazarlamanın üslubunu ve karakterini oluşturur. Pop Malzemeleri Çeşitleri Nelerdir? Raf ayracı, dolap giydirme, kasa önü stand, masa üstü stand, sepet, fiyat etiketi, asalak stand, palet eteği, şömine ve titrek gibi şekillerde karşımıza çıkan pop malzemeleri doğru yerde, doğru zamanda ve doğru teknikler ile kullanıldığı zaman satışların muhteşem bir biçimde artmasına yardımcı olur. Örneğin tüketiciler masa üstü standlarında ve kasa önü standlarında birçok küçük ürün satın alır. Doğru tanzim ve doğru teşhir ürünleri sattırır. Tüketicilerin doğru...

POP Pazarlama Nedir?

Pop pazarlama yani satış noktasında pazarlama son yıllarda git gide popülerleşen bir kavramdır. Pazarlama; günümüzün dijitalleşen dünyasında pazar araştırması, fiyatlandırma, hizmet sunumu, ürün geliştirme ve pazarlama iletişimi gibi karmaşık süreçlere doğru evrildi. Bu süreçte tüketici içgörüsü ve marka stratejisi gibi iki kavram belirgin hale gelmeye başladı. İşte bu noktada point of purchase diye adlandırılan pop pazarlama önem kazandı. Peki p.o.p nedir ? Point of Purchase kavramının kısaltılmış hali olan bu kavram Türkçe’ye satış noktasında pazarlama olarak çevriliyor. Yani pop nedir kısaca bahsedecek olursak müşterinin tam ihtiyaç duyacağı noktada satış anlamına gelir. Yağmur yağarken şemsiyecilerin bir anda ortaya çıkıp şemsiye satması pop pazarlama yöntemine örnek teşkil eder. Tüketici İçgörüsü ve Marka Stratejisinin Buluşma Noktası: Pop Pazarlama Tüketici içgörüsü; tüketicinin istek, arzu, beklenti, özlem ve motivasyonlarının, satın alma ve tüketim davranışlar...

POP Standlar ve POP Stand Türleri

Bir point of purchase ya da POP stand , ürün promosyonu için kullanılan bir pazarlama ya da reklam aracıdır. Bu öğeler genellikle ödeme alanında veya satın alma kararının verildiği yerlerde bulunur. Perakende ciler tarafından bu pazarlama yöntemine kısaca pop pazarlama ya da satış noktasında pazarlama denir. Perakende sektörü nde, bu yöntem sıkça kullanılır. POP pazarlama, üreticiler için temel bir strateji haline geldi. Çoğu tedarikçinin, perakende mağazalarında ücretsiz olarak kullanabilecekleri POP malzemeleri olacaktır. Bu malzeme, ürünü öne çıkaracak ve müşterinin dikkatini çekecek ki bu da benzer ürünlerle dolu bir perakende mağazasında önemlidir. POP standlar , basit bir işaretin üzerinde bulunduğu standlar olabilir veya dijital baskıların olduğu standlar gibi ayrıntılı olabilir. Örneğin, bir perakendeci, küçük bir görsel öğe olan bir raf etiketini kullanabilir. Veya perakendecilikte kullanılan, ürünlerin içinde depolandığı tam bir ürün teşhir standı oluşturabilirler....