Ana içeriğe atla

Beyinsiz Fenerbahçe!

Fenerbahçe’nin “Olmazsa Olmazı” 10 Numara! İzmir’deki Sözler, Sahadaki Gerçekler


Fenerbahçe’nin “Olmazsa Olmazı” 10 Numara! İzmir’deki Sözler, Sahadaki Gerçekler

Yorum: İzmir’de derneklerle yapılan toplantıda Başkan Ali Koç’un “iki kanat, bir orta saha” transferi sözü verdi. Güzel… Ama yetmez! Bu takımın yıllardır eksik halkası oyun kurucu 10 numara. Topu alıp yöneten, ritmi ayarlayan, üçüncü bölgede doğru pası bulan lider bir akıl olmadan yapılan her transfer makyajdır.

Hocam listeye bakın kimi yazmış! Škiniar isıradan bir savunmacı üstelik olmazsa olmaz demiş pes! Oysa mesele isim değil; seviye ve liderlik. Savunmada komuta eden, orta sahada beyin olan oyuncular olmadığı sürece kanat transferleri yalnızca vitrin süsü olur.

Para Değil, Vizyon Konuşulmalı

Lig başladı, hâlâ bütçe ve sponsor sayılarıyla övünüyoruz. Taraftarın beklediği finansal tablo değil; sahaya yansıyan inanç ve şampiyonluk iddiası. “Göreve geldiğimizde göğüs sponsorumuz yoktu, şimdi 51 sponsorumuz var” cümlesi güzel bir işletme hikâyesi olabilir ama Fenerbahçe’nin masasında asıl mesele şampiyonluk kupasıdır.

Net Cümle Kurmanın Zamanı

Bu camia, “Bu sene şampiyon olacağız; bu Fenerbahçe’nin karşısında kimse duramaz!” diyen bir başkan görmek istiyor. Taraftar artık masal değil, saha; sponsor değil, savaşan forma istiyor.

Son Söz

İki kanat + bir orta saha? Tamam. Ama “olmazsa olmaz” oyun kurucu ve savunmada lider stoper gelmeden bu hikâye yarım Kalır…

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Pop Malzemeleri Nelerdir?

Pop malzemeleri ; özellikle perakende sektöründe ticari pazarlama, pop pazarlama ve satış departmanlarında sıkça kullanılan bir terimdir. Pop malzemelerine değer kazandıran merchandiser ve merchandiser marketing yine bu alanda önemlidir. İngilizce açılımı ‘ Point of Purchase ’ olan pop yani Türkçesi ‘Satın Alma Noktası’ olarak tanımlanır. Pop pazarlama ise satış noktasında pazarlama anlamında da kullanılır. Pop malzemeleri aslında pazarlamanın üslubunu ve karakterini oluşturur. Pop Malzemeleri Çeşitleri Nelerdir? Raf ayracı, dolap giydirme, kasa önü stand, masa üstü stand, sepet, fiyat etiketi, asalak stand, palet eteği, şömine ve titrek gibi şekillerde karşımıza çıkan pop malzemeleri doğru yerde, doğru zamanda ve doğru teknikler ile kullanıldığı zaman satışların muhteşem bir biçimde artmasına yardımcı olur. Örneğin tüketiciler masa üstü standlarında ve kasa önü standlarında birçok küçük ürün satın alır. Doğru tanzim ve doğru teşhir ürünleri sattırır. Tüketicilerin doğru...

POP Pazarlama Nedir?

Pop pazarlama yani satış noktasında pazarlama son yıllarda git gide popülerleşen bir kavramdır. Pazarlama; günümüzün dijitalleşen dünyasında pazar araştırması, fiyatlandırma, hizmet sunumu, ürün geliştirme ve pazarlama iletişimi gibi karmaşık süreçlere doğru evrildi. Bu süreçte tüketici içgörüsü ve marka stratejisi gibi iki kavram belirgin hale gelmeye başladı. İşte bu noktada point of purchase diye adlandırılan pop pazarlama önem kazandı. Peki p.o.p nedir ? Point of Purchase kavramının kısaltılmış hali olan bu kavram Türkçe’ye satış noktasında pazarlama olarak çevriliyor. Yani pop nedir kısaca bahsedecek olursak müşterinin tam ihtiyaç duyacağı noktada satış anlamına gelir. Yağmur yağarken şemsiyecilerin bir anda ortaya çıkıp şemsiye satması pop pazarlama yöntemine örnek teşkil eder. Tüketici İçgörüsü ve Marka Stratejisinin Buluşma Noktası: Pop Pazarlama Tüketici içgörüsü; tüketicinin istek, arzu, beklenti, özlem ve motivasyonlarının, satın alma ve tüketim davranışlar...

Perakendecilik Nedir?

Perakendecilik ; mal ve hizmetlerin, bir firma vasıtasıyla tek tek ya da birkaç parça halinde tüketiciye satılmasıdır. Perakendecilik nedir sorusunun cevabı budur. Perakendecilik tanımı nda tüketici ve tüketicinin satın alma kararı büyük önem taşır. Rekabetin çok yoğun olduğu perakendecilik sektörü bu yüzden pazarlamanın uzmanlık alanına girer. Günümüzde perakendecilik türleri çok fazladır. Mağazalı perakende kurumları, bağımsız mağazalar, birleşik perakendeler, zincir mağazalar, AVMler, süpermarketler, hipermarketler, köşe mağazacılığı, indirim mağazaları ve franchise’lar perakendecilik çeşitleri arasında sayılabilir. Pek çok sektörde olduğu gibi günümüzde birçok büyük perakendecilik zinciri, küçük ve bağımsız perakendecileri işinden ediyor. Bugün dünyada ve Türkiye’de birçok perakende zinciri küresel olarak yayılıyor. Eczanelerden, marketlere, akaryakıt istasyonlarına ve restoranlara kadar ürün ve hizmet sektörlerinin tüm alanlarında küresel bir zincir anlayışı piyasayı do...