Ana içeriğe atla

Beyinsiz Fenerbahçe!

Satış Noktasında Pazarlama İletişimi Nasıl Yapılır?



Satış noktasında pazarlama; bugün dünyanın birçok yerinde ve özellikle perakende sektöründe yoğun olarak kullanılıyor. POP pazarlama ya da point of purchase olarak anılan bu yöntem tüketicilerin satın alma kararlarını doğrudan etkilemeyi hedefliyor. Perakendecilikte tüketicilerin satın alma davranışlarına etkide bulunmak karlılığı sağlıyor. Bu yüzden pop yöntemi kapsamında pop standların mağaza içi pazarlama iletişiminde kullanılması gerekiyor. Pazarlamada pop yönteminin nasıl kullanıldığını öğrenmek için yazımızın devamını okumalısınız.

POP Standların Etkili Kullanımı

Pazarlama için iyi tasarlanmış standlar kullanılmalıdır. Ürün teşhir standları ve pop standlar; tüketicinin dikkatini çeker, ürün denetimini ve seçimini kolaylaştırır, aynı anda birçok müşterinin erişimine izin verir, bilgilendirir, eğlendirir ve plansız harcamaları teşvik eder. Perakende satış fiyatlarında herhangi bir değişiklik olmadan satış alanı genişletilebileceğinden, tüketici ürünleri pazarlamacıları, 1980 ve 1982 yılları arasında POP stand harcamalarını yıllık % 12 oranında artırdı. İyi tasarlanmış standlar, hem perakendeci hem de tüketicinin ihtiyaçlarına cevap veriyor.
Raf stoğu ve stok kontrolünü kolaylaştırarak, stokta olmayan kalemleri en aza indirerek ve gerekli arkaplan envanterini azaltarak mağaza işgücü maliyetlerini düşürebilirler.
İyi standlar belirli bir mağaza türü için ve genellikle belirli bir mağaza departmanı için tasarlanmıştır. İyi tasarlanmış standlar, ticari desteğin muhtemel seviyesini yansıtmaktadır. Perakendecinin gerekli stok değişim düzeyini oluşturmayacak büyük bir stand tasarlamanın hiçbir anlamı yoktur. Aynı şekilde, ticaretin mevsimlik bir ürün için kalıcı bir teşhir sunmasının bir anlamı yoktur.
İyi tasarlanmış standlar çok yönlüdür ve yeni ürünleri barındırır. Max Factor, örneğin, perakendecilere bir dizi değiştirilebilir tabla ve kartuştan oluşan bir zemin standı sunar. Kartuşlar, zemin standından çıkarıldığında, karşı stand üniteleri olarak ikiye katlanabilirken, benzer raflarda paketlenmiş yeni ürün grupları kolayca takılabilir.

Mağaza İçi Reklamlar

Üreticiler, perakendecilere marka bilinirliğini arttırmak ve satın alma noktasında reklam mesajlarını iletmek için bir dizi yenilikçi yaklaşım geliştirebilirler. Bu yaklaşımlar şunları içerir:
  • Mağaza içi ses sistemleri üzerinden yayınlanan reklamlar.
  • Ürün teşhir standlarının değiştirilebilir elektronik mesajlarla taşınması.
  • Departman katında görüntülenemeyecek kadar hantal olan mobilya gibi malları gösteren müşteri tarafından etkinleştirilen video kasetleri ve video diskleri. Örneğin moda fuarları ve podyumları sunmak için özel ekranlı standlar.
  • Televizyon setleri, genellikle yakınlarda bulunan ürünler için müşterilerin reklamları izlemek üzere bekletmek için yazarkasalar üzerinden kurulmuştur.
  • Süpermarketler ve diğer self servis çıkışlarda kullanılan alışveriş arabası reklamları.
  • Sınırlı alandan ziyade mevcut hava sahasını kullanan hareketli ve taşınabilir standlar.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Pop Malzemeleri Nelerdir?

Pop malzemeleri ; özellikle perakende sektöründe ticari pazarlama, pop pazarlama ve satış departmanlarında sıkça kullanılan bir terimdir. Pop malzemelerine değer kazandıran merchandiser ve merchandiser marketing yine bu alanda önemlidir. İngilizce açılımı ‘ Point of Purchase ’ olan pop yani Türkçesi ‘Satın Alma Noktası’ olarak tanımlanır. Pop pazarlama ise satış noktasında pazarlama anlamında da kullanılır. Pop malzemeleri aslında pazarlamanın üslubunu ve karakterini oluşturur. Pop Malzemeleri Çeşitleri Nelerdir? Raf ayracı, dolap giydirme, kasa önü stand, masa üstü stand, sepet, fiyat etiketi, asalak stand, palet eteği, şömine ve titrek gibi şekillerde karşımıza çıkan pop malzemeleri doğru yerde, doğru zamanda ve doğru teknikler ile kullanıldığı zaman satışların muhteşem bir biçimde artmasına yardımcı olur. Örneğin tüketiciler masa üstü standlarında ve kasa önü standlarında birçok küçük ürün satın alır. Doğru tanzim ve doğru teşhir ürünleri sattırır. Tüketicilerin doğru...

POP Pazarlama Nedir?

Pop pazarlama yani satış noktasında pazarlama son yıllarda git gide popülerleşen bir kavramdır. Pazarlama; günümüzün dijitalleşen dünyasında pazar araştırması, fiyatlandırma, hizmet sunumu, ürün geliştirme ve pazarlama iletişimi gibi karmaşık süreçlere doğru evrildi. Bu süreçte tüketici içgörüsü ve marka stratejisi gibi iki kavram belirgin hale gelmeye başladı. İşte bu noktada point of purchase diye adlandırılan pop pazarlama önem kazandı. Peki p.o.p nedir ? Point of Purchase kavramının kısaltılmış hali olan bu kavram Türkçe’ye satış noktasında pazarlama olarak çevriliyor. Yani pop nedir kısaca bahsedecek olursak müşterinin tam ihtiyaç duyacağı noktada satış anlamına gelir. Yağmur yağarken şemsiyecilerin bir anda ortaya çıkıp şemsiye satması pop pazarlama yöntemine örnek teşkil eder. Tüketici İçgörüsü ve Marka Stratejisinin Buluşma Noktası: Pop Pazarlama Tüketici içgörüsü; tüketicinin istek, arzu, beklenti, özlem ve motivasyonlarının, satın alma ve tüketim davranışlar...

Perakendecilik Nedir?

Perakendecilik ; mal ve hizmetlerin, bir firma vasıtasıyla tek tek ya da birkaç parça halinde tüketiciye satılmasıdır. Perakendecilik nedir sorusunun cevabı budur. Perakendecilik tanımı nda tüketici ve tüketicinin satın alma kararı büyük önem taşır. Rekabetin çok yoğun olduğu perakendecilik sektörü bu yüzden pazarlamanın uzmanlık alanına girer. Günümüzde perakendecilik türleri çok fazladır. Mağazalı perakende kurumları, bağımsız mağazalar, birleşik perakendeler, zincir mağazalar, AVMler, süpermarketler, hipermarketler, köşe mağazacılığı, indirim mağazaları ve franchise’lar perakendecilik çeşitleri arasında sayılabilir. Pek çok sektörde olduğu gibi günümüzde birçok büyük perakendecilik zinciri, küçük ve bağımsız perakendecileri işinden ediyor. Bugün dünyada ve Türkiye’de birçok perakende zinciri küresel olarak yayılıyor. Eczanelerden, marketlere, akaryakıt istasyonlarına ve restoranlara kadar ürün ve hizmet sektörlerinin tüm alanlarında küresel bir zincir anlayışı piyasayı do...