Satış Noktasında Pazarlama İletişimi Nasıl Yapılır?
Satış noktasında pazarlama; bugün dünyanın birçok yerinde ve özellikle perakende sektöründe yoğun olarak kullanılıyor. POP pazarlama ya da point of purchase olarak anılan bu yöntem tüketicilerin satın alma kararlarını doğrudan etkilemeyi hedefliyor. Perakendecilikte tüketicilerin satın alma davranışlarına etkide bulunmak karlılığı sağlıyor. Bu yüzden pop yöntemi kapsamında pop standların mağaza içi pazarlama iletişiminde kullanılması gerekiyor. Pazarlamada pop yönteminin nasıl kullanıldığını öğrenmek için yazımızın devamını okumalısınız.
POP Standların Etkili Kullanımı
Pazarlama için iyi tasarlanmış standlar kullanılmalıdır. Ürün teşhir standları ve pop standlar; tüketicinin dikkatini çeker, ürün denetimini ve seçimini kolaylaştırır, aynı anda birçok müşterinin erişimine izin verir, bilgilendirir, eğlendirir ve plansız harcamaları teşvik eder. Perakende satış fiyatlarında herhangi bir değişiklik olmadan satış alanı genişletilebileceğinden, tüketici ürünleri pazarlamacıları, 1980 ve 1982 yılları arasında POP stand harcamalarını yıllık % 12 oranında artırdı. İyi tasarlanmış standlar, hem perakendeci hem de tüketicinin ihtiyaçlarına cevap veriyor.
Raf stoğu ve stok kontrolünü kolaylaştırarak, stokta olmayan kalemleri en aza indirerek ve gerekli arkaplan envanterini azaltarak mağaza işgücü maliyetlerini düşürebilirler.
İyi standlar belirli bir mağaza türü için ve genellikle belirli bir mağaza departmanı için tasarlanmıştır. İyi tasarlanmış standlar, ticari desteğin muhtemel seviyesini yansıtmaktadır. Perakendecinin gerekli stok değişim düzeyini oluşturmayacak büyük bir stand tasarlamanın hiçbir anlamı yoktur. Aynı şekilde, ticaretin mevsimlik bir ürün için kalıcı bir teşhir sunmasının bir anlamı yoktur.
İyi tasarlanmış standlar çok yönlüdür ve yeni ürünleri barındırır. Max Factor, örneğin, perakendecilere bir dizi değiştirilebilir tabla ve kartuştan oluşan bir zemin standı sunar. Kartuşlar, zemin standından çıkarıldığında, karşı stand üniteleri olarak ikiye katlanabilirken, benzer raflarda paketlenmiş yeni ürün grupları kolayca takılabilir.
Mağaza İçi Reklamlar
Üreticiler, perakendecilere marka bilinirliğini arttırmak ve satın alma noktasında reklam mesajlarını iletmek için bir dizi yenilikçi yaklaşım geliştirebilirler. Bu yaklaşımlar şunları içerir:
- Mağaza içi ses sistemleri üzerinden yayınlanan reklamlar.
- Ürün teşhir standlarının değiştirilebilir elektronik mesajlarla taşınması.
- Departman katında görüntülenemeyecek kadar hantal olan mobilya gibi malları gösteren müşteri tarafından etkinleştirilen video kasetleri ve video diskleri. Örneğin moda fuarları ve podyumları sunmak için özel ekranlı standlar.
- Televizyon setleri, genellikle yakınlarda bulunan ürünler için müşterilerin reklamları izlemek üzere bekletmek için yazarkasalar üzerinden kurulmuştur.
- Süpermarketler ve diğer self servis çıkışlarda kullanılan alışveriş arabası reklamları.
- Sınırlı alandan ziyade mevcut hava sahasını kullanan hareketli ve taşınabilir standlar.
Yorumlar
Yorum Gönder