Ana içeriğe atla

Beyinsiz Fenerbahçe!

POP Standlar Satışları İnanılmaz Yükseltiyor!



Mağazanız nasıl olursa olsun ve perakende sektörünün hangi alanında faaliyet gösteriyor olursanız olun, point of purchase pazarlama ile satışlarınızı gerçekten arttırabilirsiniz. Posterler, ürün teşhir standı modelleri, tabelalar, pop standlar ve çıkartmalar dahil olmak üzere birçok pop pazarlama iletişim aracı vardır. Satış noktasında pazarlama stratejileri doğru bir şekilde planlanarak perakendecilik alanında büyük bir fark yaratmak mümkündür.

POP Standlar

Pazarlama bütçeniz ile yapabileceğiniz en iyi yatırımlardan biri, pop stand modelleridir. Bu standlar, ürününüzün satın alma anında ve en çok değer aldığı anda ürünün etkisini önemli ölçüde artırmanıza olanak tanır. Elbette, bu tür ürün teşhir standları, tüketicilerin marka sadakatine sahip olmadığı halde dürtüsel satın alma davranışları için en etkili olanlardır.
Araştırmalara göre; yüksek trafikli süpermarketlerin önemli yerlerinde kurulan büyük pop standlar, satış oranlarını, normal raf konumlarından satılan aynı ürünlere göre 64 kat artırmaktadır.
Birçok sektörde, daha büyük perakendeciler planogram olarak adlandırılan şeyi yaratırlar, hangi standların mağazanın hangi bölümüne yerleştirileceğine karar verirler.
Ulusal perakende zincirlerinin bazı mağaza yöneticileri, nakit teşvikleriyle desteklense ve franchise mağazası olsa bile, hangi katlarda standların yer alacağı konusunda kendi kararlarını verirler. POP standları kullanmayı tercih ederseniz, merchandiselar, ürünleri taze ve çekici hale getirmek için standlardaki ürünleri sık sık değiştirirler.

Ayaklı Ürün Teşhir Standları

Ayaklı standlar, geliştirebileceğiniz belki de en güçlü pop pazarlama yöntemidir. Mağazanın önüne yerleştirildiklerinde en etkilidirler. Bu konum, mağazayı ziyaret eden maksimum tüketici sayısına göre görüntülenmeyi garanti eder.
Bu tür standlar genellikle seri şekilde üretilir. Bu yüzden özelllikle vitrin maliyetleri nedeniyle küçük miktarlarda stand satın alımı yaparsanız, üretimi çok pahalı olabilir. Ürünleriniz çok popüler olmadığı sürece, perakendeciler standların başarısını haklı çıkarmak için yeterli sipariş vermeyeceklerdir.

Masa Üstü Standlar

Masa üstü stand modelleri, bazen kasa unsuru olarak iki kat görev yaptığı için çok işlevseldir. Perakendeciler genellikle, tüketicilerin satış yardımını beklerken veya kasada beklerken dürtüsel satın almaya karar verebilecekleri düşük fiyatlı ürünler için masa üstü standlarını kullanırlar. Yeni çıkan küçük nesnelerin sergilenmesi için kasa önü standları idealdir.
Kasa önü standlarının çekici, sevimli ve hatta ilginç olması gerekiyor. Ayrıca, satış elemanı ve müşteri arasındaki görüş hattını engellememek için gerekli alan ve yükseklik hesaplanarak masaüstü stand çeşitleri kullanılmalıdır.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Pop Malzemeleri Nelerdir?

Pop malzemeleri ; özellikle perakende sektöründe ticari pazarlama, pop pazarlama ve satış departmanlarında sıkça kullanılan bir terimdir. Pop malzemelerine değer kazandıran merchandiser ve merchandiser marketing yine bu alanda önemlidir. İngilizce açılımı ‘ Point of Purchase ’ olan pop yani Türkçesi ‘Satın Alma Noktası’ olarak tanımlanır. Pop pazarlama ise satış noktasında pazarlama anlamında da kullanılır. Pop malzemeleri aslında pazarlamanın üslubunu ve karakterini oluşturur. Pop Malzemeleri Çeşitleri Nelerdir? Raf ayracı, dolap giydirme, kasa önü stand, masa üstü stand, sepet, fiyat etiketi, asalak stand, palet eteği, şömine ve titrek gibi şekillerde karşımıza çıkan pop malzemeleri doğru yerde, doğru zamanda ve doğru teknikler ile kullanıldığı zaman satışların muhteşem bir biçimde artmasına yardımcı olur. Örneğin tüketiciler masa üstü standlarında ve kasa önü standlarında birçok küçük ürün satın alır. Doğru tanzim ve doğru teşhir ürünleri sattırır. Tüketicilerin doğru...

POP Pazarlama Nedir?

Pop pazarlama yani satış noktasında pazarlama son yıllarda git gide popülerleşen bir kavramdır. Pazarlama; günümüzün dijitalleşen dünyasında pazar araştırması, fiyatlandırma, hizmet sunumu, ürün geliştirme ve pazarlama iletişimi gibi karmaşık süreçlere doğru evrildi. Bu süreçte tüketici içgörüsü ve marka stratejisi gibi iki kavram belirgin hale gelmeye başladı. İşte bu noktada point of purchase diye adlandırılan pop pazarlama önem kazandı. Peki p.o.p nedir ? Point of Purchase kavramının kısaltılmış hali olan bu kavram Türkçe’ye satış noktasında pazarlama olarak çevriliyor. Yani pop nedir kısaca bahsedecek olursak müşterinin tam ihtiyaç duyacağı noktada satış anlamına gelir. Yağmur yağarken şemsiyecilerin bir anda ortaya çıkıp şemsiye satması pop pazarlama yöntemine örnek teşkil eder. Tüketici İçgörüsü ve Marka Stratejisinin Buluşma Noktası: Pop Pazarlama Tüketici içgörüsü; tüketicinin istek, arzu, beklenti, özlem ve motivasyonlarının, satın alma ve tüketim davranışlar...

Perakendecilik Nedir?

Perakendecilik ; mal ve hizmetlerin, bir firma vasıtasıyla tek tek ya da birkaç parça halinde tüketiciye satılmasıdır. Perakendecilik nedir sorusunun cevabı budur. Perakendecilik tanımı nda tüketici ve tüketicinin satın alma kararı büyük önem taşır. Rekabetin çok yoğun olduğu perakendecilik sektörü bu yüzden pazarlamanın uzmanlık alanına girer. Günümüzde perakendecilik türleri çok fazladır. Mağazalı perakende kurumları, bağımsız mağazalar, birleşik perakendeler, zincir mağazalar, AVMler, süpermarketler, hipermarketler, köşe mağazacılığı, indirim mağazaları ve franchise’lar perakendecilik çeşitleri arasında sayılabilir. Pek çok sektörde olduğu gibi günümüzde birçok büyük perakendecilik zinciri, küçük ve bağımsız perakendecileri işinden ediyor. Bugün dünyada ve Türkiye’de birçok perakende zinciri küresel olarak yayılıyor. Eczanelerden, marketlere, akaryakıt istasyonlarına ve restoranlara kadar ürün ve hizmet sektörlerinin tüm alanlarında küresel bir zincir anlayışı piyasayı do...