POP Standlar Perakendecilikte Neden Bu Kadar Önemli?
Pop stand; satış noktasında pazarlamanın kilit araçlarından birisidir. Perakende sektöründe pop pazarlama programları kapsamında stand modelleri, ürün teşhir standları ve raf sistemleri ürün sergilenmesi açısından büyük önem taşır. Tüketicilerin satın alma kararlarını olumlu etkileyen POP standlar, bir şirketin satışlarının arttırılması adına büyük bir rol oynar. Bu yüzden özellikle perakendecilik alanında teşhir standlarının kullanılması verimli ve olumlu sonuçlar doğurur.
POP Standlar Tüketicilerin Satın Alma Davranışlarını Etkiliyor
Alışveriş yapanlar mağazada daha önce hiç olmadığı kadar satın alma kararı alıyorlar. Uluslararası Satın Alma Reklamları Kurumu tarafından yapılan bir araştırmaya göre, mağaza içi satın alma kararları, online alışverişin varlığına rağmen % 90'a kadar yükseldi. Uluslararası Satın Alma Reklamları Kurumu tarafından yapılan çalışma, satın alma noktası ve ürün teşhir standlarının, tüketici marka pazarlamacıları için, alışveriş yapanları ikna etmeleri ve satışları mağaza düzeyinde yönlendirmeleri adına kritik bileşenler olduğunu vurguluyor. Pazarlamacıların, verilerden bilgi edinmenin yanı sıra, perakende satışlarını gerçekten arttırabilmeleri için etkili pop standların veya ürün teşhir standlarının tasarlanmasının kritik önem taşıdığını anlamak önemlidir. Bu standlar; tutarlı bir pazarlama kampanyasının ses tonu, görünüm, izlenim ve mesajı iletme açısından kullanılmasını sağlar.
POP standlar, alışveriş yapanlarla duygusal bir bağlantı kurabilir. POP standların, tüketicilerin dürtüsel satın alma kararlarını olumlu etkilediği araştırmalar tarafından kanıtlanmıştır. POP stand modellerinin tam potansiyeline ve etkinliğine ulaşmak için, alışveriş yapanların mağazalarda bulunan her bir standa bakma ve okumaya çalıştıkları unutulmamalıdır. Çoğu alışveriş "otomatik pilot modunda" gerçekleştirilir ancak bir stand bir kez göze çarptığında, alışveriş yapanlar "manuel kontrol" e geçer.
Etkili POP Pazarlama Programları
Etkili POP programları alışveriş yapanların dikkatini çekiyor. Grafikleri değiştirebilme veya standları sık sık değiştirebilme özelliği tüketicilerin standlara yönelmesini sağlıyor. Mağazada uzun bir süre aynı standları kullanmak, potansiyel olarak çok az etki yaratıyor. POP standların gücü ve etkinliği, sürekli bir başarının sırrıdır.
Etkili POP standların satışlarda önemli bir etkisi vardır. Aslında, çalışmalar tüm satın alma kararlarının yaklaşık % 70'inin müşterilerin bir mağazada dolaşırken yapıldığını göstermektedir. Etkileyici bir POP tasarım stratejisi, sadece satışlar için değil, aynı zamanda marka bilinirliği ve hatırlatmalar ile harikalar yaratabilir. Bir mini kampanya ile başlayabilir, ilk geri dönüşleri ölçebilir ve daha sonra modifikasyonlar yapabilirsiniz.
Yorumlar
Yorum Gönder