Ana içeriğe atla

Beyinsiz Fenerbahçe!

POP Standlar Perakendecilikte Neden Bu Kadar Önemli?





Pop stand; satış noktasında pazarlamanın kilit araçlarından birisidir. Perakende sektöründe pop pazarlama programları kapsamında stand modelleri, ürün teşhir standları ve raf sistemleri ürün sergilenmesi açısından büyük önem taşır. Tüketicilerin satın alma kararlarını olumlu etkileyen POP standlar, bir şirketin satışlarının arttırılması adına büyük bir rol oynar. Bu yüzden özellikle perakendecilik alanında teşhir standlarının kullanılması verimli ve olumlu sonuçlar doğurur.

POP Standlar Tüketicilerin Satın Alma Davranışlarını Etkiliyor

Alışveriş yapanlar mağazada daha önce hiç olmadığı kadar satın alma kararı alıyorlar. Uluslararası Satın Alma Reklamları Kurumu tarafından yapılan bir araştırmaya göre, mağaza içi satın alma kararları, online alışverişin varlığına rağmen % 90'a kadar yükseldi. Uluslararası Satın Alma Reklamları Kurumu tarafından yapılan çalışma, satın alma noktası ve ürün teşhir standlarının, tüketici marka pazarlamacıları için, alışveriş yapanları ikna etmeleri ve satışları mağaza düzeyinde yönlendirmeleri adına kritik bileşenler olduğunu vurguluyor. Pazarlamacıların, verilerden bilgi edinmenin yanı sıra, perakende satışlarını gerçekten arttırabilmeleri için etkili pop standların veya ürün teşhir standlarının tasarlanmasının kritik önem taşıdığını anlamak önemlidir. Bu standlar; tutarlı bir pazarlama kampanyasının ses tonu, görünüm, izlenim ve mesajı iletme açısından kullanılmasını sağlar.
POP standlar, alışveriş yapanlarla duygusal bir bağlantı kurabilir. POP standların, tüketicilerin dürtüsel satın alma kararlarını olumlu etkilediği araştırmalar tarafından kanıtlanmıştır. POP stand modellerinin tam potansiyeline ve etkinliğine ulaşmak için, alışveriş yapanların mağazalarda bulunan her bir standa bakma ve okumaya çalıştıkları unutulmamalıdır. Çoğu alışveriş "otomatik pilot modunda" gerçekleştirilir ancak bir stand bir kez göze çarptığında, alışveriş yapanlar "manuel kontrol" e geçer.

Etkili POP Pazarlama Programları

Etkili POP programları alışveriş yapanların dikkatini çekiyor. Grafikleri değiştirebilme veya standları sık sık değiştirebilme özelliği tüketicilerin standlara yönelmesini sağlıyor. Mağazada uzun bir süre aynı standları kullanmak, potansiyel olarak çok az etki yaratıyor. POP standların gücü ve etkinliği, sürekli bir başarının sırrıdır.
Etkili POP standların satışlarda önemli bir etkisi vardır. Aslında, çalışmalar tüm satın alma kararlarının yaklaşık % 70'inin müşterilerin bir mağazada dolaşırken yapıldığını göstermektedir. Etkileyici bir POP tasarım stratejisi, sadece satışlar için değil, aynı zamanda marka bilinirliği ve hatırlatmalar ile harikalar yaratabilir. Bir mini kampanya ile başlayabilir, ilk geri dönüşleri ölçebilir ve daha sonra modifikasyonlar yapabilirsiniz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Pop Malzemeleri Nelerdir?

Pop malzemeleri ; özellikle perakende sektöründe ticari pazarlama, pop pazarlama ve satış departmanlarında sıkça kullanılan bir terimdir. Pop malzemelerine değer kazandıran merchandiser ve merchandiser marketing yine bu alanda önemlidir. İngilizce açılımı ‘ Point of Purchase ’ olan pop yani Türkçesi ‘Satın Alma Noktası’ olarak tanımlanır. Pop pazarlama ise satış noktasında pazarlama anlamında da kullanılır. Pop malzemeleri aslında pazarlamanın üslubunu ve karakterini oluşturur. Pop Malzemeleri Çeşitleri Nelerdir? Raf ayracı, dolap giydirme, kasa önü stand, masa üstü stand, sepet, fiyat etiketi, asalak stand, palet eteği, şömine ve titrek gibi şekillerde karşımıza çıkan pop malzemeleri doğru yerde, doğru zamanda ve doğru teknikler ile kullanıldığı zaman satışların muhteşem bir biçimde artmasına yardımcı olur. Örneğin tüketiciler masa üstü standlarında ve kasa önü standlarında birçok küçük ürün satın alır. Doğru tanzim ve doğru teşhir ürünleri sattırır. Tüketicilerin doğru...

POP Pazarlama Nedir?

Pop pazarlama yani satış noktasında pazarlama son yıllarda git gide popülerleşen bir kavramdır. Pazarlama; günümüzün dijitalleşen dünyasında pazar araştırması, fiyatlandırma, hizmet sunumu, ürün geliştirme ve pazarlama iletişimi gibi karmaşık süreçlere doğru evrildi. Bu süreçte tüketici içgörüsü ve marka stratejisi gibi iki kavram belirgin hale gelmeye başladı. İşte bu noktada point of purchase diye adlandırılan pop pazarlama önem kazandı. Peki p.o.p nedir ? Point of Purchase kavramının kısaltılmış hali olan bu kavram Türkçe’ye satış noktasında pazarlama olarak çevriliyor. Yani pop nedir kısaca bahsedecek olursak müşterinin tam ihtiyaç duyacağı noktada satış anlamına gelir. Yağmur yağarken şemsiyecilerin bir anda ortaya çıkıp şemsiye satması pop pazarlama yöntemine örnek teşkil eder. Tüketici İçgörüsü ve Marka Stratejisinin Buluşma Noktası: Pop Pazarlama Tüketici içgörüsü; tüketicinin istek, arzu, beklenti, özlem ve motivasyonlarının, satın alma ve tüketim davranışlar...

Perakendecilik Nedir?

Perakendecilik ; mal ve hizmetlerin, bir firma vasıtasıyla tek tek ya da birkaç parça halinde tüketiciye satılmasıdır. Perakendecilik nedir sorusunun cevabı budur. Perakendecilik tanımı nda tüketici ve tüketicinin satın alma kararı büyük önem taşır. Rekabetin çok yoğun olduğu perakendecilik sektörü bu yüzden pazarlamanın uzmanlık alanına girer. Günümüzde perakendecilik türleri çok fazladır. Mağazalı perakende kurumları, bağımsız mağazalar, birleşik perakendeler, zincir mağazalar, AVMler, süpermarketler, hipermarketler, köşe mağazacılığı, indirim mağazaları ve franchise’lar perakendecilik çeşitleri arasında sayılabilir. Pek çok sektörde olduğu gibi günümüzde birçok büyük perakendecilik zinciri, küçük ve bağımsız perakendecileri işinden ediyor. Bugün dünyada ve Türkiye’de birçok perakende zinciri küresel olarak yayılıyor. Eczanelerden, marketlere, akaryakıt istasyonlarına ve restoranlara kadar ürün ve hizmet sektörlerinin tüm alanlarında küresel bir zincir anlayışı piyasayı do...