Pop Pazarlamanın Önemi
Pop pazarlama; ürünlerin satış için sergilendiği yerlerdeki pazarlama iletişimi yöntemlerini ifade eder. P.O.P nedir sorusunun cevabı tam olarak budur. Point of purchase yani satış noktasında pazarlama kavramının kısaltılmışı olan pop pazarlama, perakende sektöründe başarıya ulaşmanın anahtarıdır denilebilir. Perakendecilikte satışları arttırmaya yönelik olarak yapılan pop pazarlama çalışmaları için birçok farklı araç kullanılır.
POP pazarlama harcamaları, pazarlama uzmanları için üç sebepten dolayı artan bir öneme sahiptir. Birincisi, genellikle reklam ve tanıtım harcamalarından daha üretken olduklarını kanıtlamıştır. İkincisi, mağaza düzeyinde satış desteğinin azalması, üreticiler ve perakendeciler arasında pop pazarlamaya olan ilginin artmasına neden oluyor. Üçüncüsü, tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarındaki ve beklentilerindeki değişiklikler, dürtüsel satın alma kararlarındaki artışla birlikte, satın alma noktasının tüketicilerin karar alma süreçlerinde hiç olmadığı kadar önemli bir rol oynamasıdır.
Aynı nedenlerden dolayı, perakendeciler, üreticilerin POP mağazacılık programlarına yönelik tekliflerine giderek daha fazla ilgi gösteriyorlar. Ayrıca, perakendecilerin hayatta kalmak için ayırt edici konumlara sahip olmaları için hissettikleri baskı; mağaza tanzimlerini, alan tahsislerini ve POP satışını kontrol etme konusundaki kararlılıklarını arttırmaktadır. Bu nedenle, üreticilerin POP programlarına olan ilgilerinin artması, perakendecilerin bir zamanlar olduğundan daha seçici olduklarını ve her bir bölümdeki ve her kattaki mağaza içi tanzim düzenini korumak için ürün teşhir standlarının yüksekliğini kısıtlama gibi çalışmalar yapmaya başlıyorlar.
Aynı nedenlerden dolayı, perakendeciler, üreticilerin POP mağazacılık programlarına yönelik tekliflerine giderek daha fazla ilgi gösteriyorlar. Ayrıca, perakendecilerin hayatta kalmak için ayırt edici konumlara sahip olmaları için hissettikleri baskı; mağaza tanzimlerini, alan tahsislerini ve POP satışını kontrol etme konusundaki kararlılıklarını arttırmaktadır. Bu nedenle, üreticilerin POP programlarına olan ilgilerinin artması, perakendecilerin bir zamanlar olduğundan daha seçici olduklarını ve her bir bölümdeki ve her kattaki mağaza içi tanzim düzenini korumak için ürün teşhir standlarının yüksekliğini kısıtlama gibi çalışmalar yapmaya başlıyorlar.
İletişim Verimliliğini Artırmak İçin Yapılması Gerekenler
Pazarlamacılar, medya reklamcılığı alternatiflerini dikkatle inceliyorlar. POP pazarlama programları medya reklamlarının yerini tutamazlar veya bir başkasının sahasında uygulandıkları için mağazada kolayca kontrol edilemezler. POP pazarlama programları, aşağıdaki yollarla verimliliği artırmaya yardımcı olur:
Tüketici Odaklı Yaklaşım
POP programları tüketiciye odaklanmakta, aynı zamanda ticarete destek olan bir hizmet sunmaktadır. Ürünlerin raflardan tüketicilerin ellerine geçmesine yardımcı olduklarından, POP pazarlama harcamaları genellikle ticarete karşı fatura dışı fiyat indirimleri ile daha üretken oluyor.
Hedeflenmiş Pazarlama
POP pazarlama programları, pazarlamacıların bölgeler arası pazarlama programları ve önemli perakende müşterilerinin hesap yönetimine verdiği önemi vurgulayarak yerel pazarların veya perakendecilerin ihtiyaçlarına göre kolayca uyarlanabilir. Ek olarak, belirli tüketici segmentleri hassas bir şekilde hedeflenebilir. Tek başına medya reklamları ile verimli bir şekilde gerçekleştirilemeyen hedefli bir yaklaşım sergilenebilir.
Değerlendirme
Alternatif POP pazarlama programları, mağazalardan çeşitli kesitler alınarak ucuz bir şekilde sunulabilir. Etiket tarayıcı sistemleri ile donatılmış mağazalar, POP programlarının üreticinin ve perakendecinin yararına olan etkisini değerlendirmek için ihtiyaç duyulan satış verilerini hızlı bir şekilde sağlayabilir.
Tüketici Beklentilerini Değiştirmek
Günümüzde tüketiciler, büyük biletler satın almadan ya da küçük eşyaları satın almadan önce indirimleri ve özel teklifleri beklemeye eğilimlidirler. Sonuç olarak, kozmetik ve ev eşyası gibi ürünler için tüketici talebi daha önce hiç olmadığı kadar çok dalgalanmaktadır. Perakendeciler, satış yardımını beklerken tüketicileri verimli bir şekilde işgal edebilecek POP satış teknikleri ve vitrinlerle ilgileniyorlar.
Otomatik vezne makinelerinin ve satış makinelerinin artan kullanımı, self servis mağaza formatlarının genişletilmiş kullanımı ve bilgisayarlı alışveriş merkezi rehberlerinin ortaya çıkması, hız ve rahatlığa önem veren tüketicilerin satın alma noktasında kendi kendilerine satışları gerçekleştirme eğilimini göstermektedir.
Birçok tüketici alışverişlerini hızlı ve verimli bir şekilde yapmak ister. Ancak, aynı zamanda, bir perakende mağazasındaki kasa kuyruğu ne kadar uzunsa, satın alma olasılıkları daha yüksektir. En sık planlanan satın almalar, bir ankete göre, otomatik tüketim ürünleri % 94, dergiler ve gazeteler % 91, şekerleme ve sakızlar % 85, atıştırmalık yiyecekler % 78 ve kozmetik alımları % 69'dur. Etkili POP programları sadece yararlı değil verimli bilgiler sunarak alışverişi eğlenceli hale getirebilir ve müşterilerde oluşan hayal kırıklığını giderebilir.
Yorumlar
Yorum Gönder