POP Pazarlama Programı Nasıl Oluşturulur?
Point of purchase kavramının öneminin bilinmesi yeterli değildir. Tüketici ürünleri pazarlamacıları, etkin POP pazarlama programlarının geliştirilmesine ve daha da önemlisi, mağaza düzeyinde düzgün bir şekilde uygulandıklarından emin olmak için daha fazla dikkat sarf etmelidir.
Bir satış noktasında pazarlama yöntemini geliştirmeden önce, yöneticilerin pazarlama stratejilerini yani hangi ürünlerin hangi dağıtım kanallarıyla hangi pazarlara dağıtıldığını açıkça anlamaları gerekir. Pazarlama stratejisi göz önüne alındığında, pazarlamacılar aşağıdaki gibi soruları yanıtlaması gerekir:
Tüketici ihtiyaçlarını karşılamak için satın alma noktasında neler olmalı?
Hangi kanal üyeleri — üreticiler, perakendeciler, tüketiciler — hangi işlevleri yerine getirmeye isteklidir?
Onları en uygun maliyetle hangi üyeler yapabilir?
Fonksiyonlar nasıl ayrılmalıdır?
Ürünün fiyatlandırma yapısı (ve POP programı için) bu işlev paylaşımını nasıl yansıtmalıdır?
POP Pazarlama Programını Geliştirme
Bu soruları cevaplandırdıklarında, pazarlamacılar, POP pazarlama programının özelliklerini, hedefleri, araçları ve bütçelerini inceleyebilir. İşte bu sürece rehberlik etmesi gereken ilkeler:
1. POP iletişim araçlarının tüm unsurlarını entegre edin. Paket, örneğin, ürün teşhir standlarından bağımsız olarak tasarlanamaz. Tüm POP stand araçları, hem perakende sektörüne hem de tüketiciye tutarlı ve karşılıklı olarak takviye edici mesajlar iletmelidir.
2. Ticarette, belirli ürünler için POP materyallerinin bir araya getirilmesinden ziyade, tüm ürün yelpazesi için koordine bir POP pazarlama programını sunun. Ticareti daha da olumlu etkilemek için POP pazarlama programının anlaşılmasını ve finansal olarak gerçekçi olmasını sağlayın.
3. POP desteğini ticaret performansına bağlayın. Örneğin, yüksek kaliteli pop standlar, daha önce yapılan alımlarda elde edilen reklamlar ile birlikte ödenmedikçe işleme verilmemelidir.
4. POP iletişimini POP olmayan iletişim ile entegre edin. Televizyon reklamları, mağazaların ve departmanların reklamı yapılan ürünü bulabileceklerini tüketicilere söylemeli ve satın alma noktasında tüketiciyi geri çağırma ve marka kimliğini kolaylaştırmak için ürün paketlerinin ve ürün teşhir standı modellerinin fotoğraflarını içermelidir.
POP Pazarlama Programını Yürütme
Herhangi bir POP pazarlama programının verimliliği ve etkililiği yalnızca mağaza düzeyinde uygulamanın kalitesi ile ölçülür. Etkili uygulama, yöneticilerin ilk önce yürütme zorluğunu tanımasını gerektirir. Satın alma noktasını yönetmeye yönelik pek çok yenilikçi yaklaşım başarısızdır çünkü stokların korunması ve muhafaza edilmesi gibi görevler için sorumluluklar açıkça belirtilmez veya bir kez ayrıldıktan sonra düzgün bir şekilde yerine getirilmez. Bu şartlar altında, üreticiler ve perakendeciler arasındaki işbirliği hızla rekabete dönüşebilir.
Tüketici ürünleri pazarlamacıları, genellikle POP pazarlama sorumluluklarının üstlenilmesi için çok isteklidir. Pazarlama programlarının yürütülmesi üzerindeki kontrollerini artırmak için, perakendecileri uygun bir şekilde idare ederek, programların çalışması için etkinliği artırabilir ve masrafları azaltabilirler.
Genel olarak, teşhir standlarında stok tutma birimlerinin sayısı ne kadar büyükse ve standların yerleştirildiği kanal ortamlarının çeşitliliği ne kadar büyükse, daha karmaşık ve zorlu etkili uygulama gerçekleşir. Daha sonra yöneticiler, yürütme alternatiflerini değerlendirmelidir.
Tüketici ürünleri pazarlamacıları, genellikle POP pazarlama programlarını yürütmek için üç seçeneğe sahiptir: Kendi satış görevlilerini kullanmak, brokerler veya hizmet satıcıları ile sözleşme yapmak ve perakendeciye güvenmek. Değerlendirme, karşılaştırmalı maliyetler, pazarlamacıların yürütme üzerindeki kontrol dereceleri ve bir ürünün genel pazarlama programından yararlanmada etkili POP satışlarının göreceli önemi üzerinde odaklanmalıdır.
Yorumlar
Yorum Gönder