Ana içeriğe atla

Beyinsiz Fenerbahçe!

2019 Yılbaşı Mağaza Tanzim İpuçları



Black Friday, Bekarlar Günü ve Yılbaşı derken perakende pazarlamacılarının Kasım-Aralık acele etmelerine yardımcı olacak etkin bir mağaza içi strateji oluşturduklarını ve bu durumun telaş yarattığını biliyoruz.
Kasım ve Aralık aylarında, yüksek bir müşteri yüzdesi hediye alma moduna giriyor. Genellikle tüketiciler, bu aylarda araştırma yapıyor ve çokça ürün satın alıyorlar. Bu yüzden perakendecilik alanında, point of purchase pazarlama stratejileri bu dönemde öne çıkıyor. Satış noktasında pazarlama ile satın alma niyeti taşıyan tüketicilerin satın alma eylemlerini gerçekleştirmesini sağlayabilirsiniz. Özellikle perakende sektöründe çalışanlar için mağaza tanzim yöntemleri önemli hale geliyor. Pop standlar, ürün teşhir standı modelleri ve görsel pazarlama iletişimi araçları ile tüketicileri ürünlere doğru bir biçimde yönlendirmek gerekiyor. Görsel alışveriş, alışveriş yapanları çekmek ve işinizi hediye satın alma yolculuğunun bir parçası haline getirmek için harika bir yoldur. Bu özel günlerde satışlarınızı arttırmak için dört görsel merchandising ipucu paylaşalım:

İlk İzlenim Önemlidir

Tatil alışverişçileri, tatil deneyimini yaşamak için internet alışverişi yerine fiziksel mağazaları ziyaret ederek tatilin keyfini çıkarır. Bu deneyimi sunmanın etkili bir yolu, özel gün ile ilgili mağaza tabelalarınız ve görselleriniz için bir tema ve konsept oluşturmaktır. Bu tema, mağaza genelinde tutarlı olmalıdır. Alışveriş yapanları çekmek için girişte harika bir ilk izlenim yaratın ve mağazadaki tabelalarda aynı tasarım öğelerini sürdürün. Girişte dikkat çekmek için harika reklam tabelaları kullanın ve bu görselleri çekici ürün teşhir standları ile destekleyin.

Standlara Önem Verin ve Onları Sık Sık Değiştirin

Müşterileri, düzenli aralıklarla değiştirilen tabelalar ve standlar ile meşgul ediyoruz. Promosyon yapmanın ve bir başarıya imza atmanın altın anahtarı, alanınızdan ödün vermeden ürünlerinizi öne çıkaran, dijital baskılar ve görsellerle dizayn edilmiş, kolayca değiştirilebilen teşhir standlarıdır. Mağaza vitrinlerini ve ürün teşhir standlarını sık sık değiştirin. Kısacası mağazanızı; alışveriş yapanların, mağazadaki yeniliklerden haberdar olmaları ve gelip ödeme yapmaları için cazip hale getirin. Tatil kalabalığı başlamadan önce, takımınızla bir takvim oluşturun. Ne tür bir mağaza tanzimi kullanacağınızı belirleyin. Tatil günleri boyunca hangi reklam türünün daha verimli olacağını tespit edin. Mağaza zemini görselleri mi, kasa yanı reklam tabelaları mı? Ayrıca ürün teşhir standlarındaki içeriklerin ne zaman değişmesi gerektiğini önceden planlayın.

Dürtüsel Satın Alımlardan En İyi Şekilde Yararlanın

Dürtüsel satın alımları teşvik etmek için mağaza genelinde “indirim” iletişim tabelalarını kullanın. Çünkü psikolojik olarak herkes pazarlık yapmayı çok sever! Alışveriş yapanların dikkatini çekmek için yenilikçi yollar oluşturmaktan kaçınmayın. Doğru bir şekilde ayarlanmışsa, kasa önü standlarında bulunan promosyon ürünleri tam anlamıyla bir altın madenidir. Müşterilerin ürünleri kolayca görebilmesi, ürünlerin görünür olması ve son dakika dürtü satın alımlarını teşvik etmek için küçük ürünlerin bulunması gerekir.

Mobil Deneyiminizi Optimize Edin

Geçen yıl online alışveriş trafiğinin yaklaşık yarısı mobil cihazlardan geldi ve mağaza içi satışların % 56'sı mobil alışverişlerden etkilendi. Perakendeciler; alışveriş yaparken, internete dramatik bir geçiş yapan, bilgiye daha iyi erişmek için artan tüketici isteğini görüyorlar. Mağaza genelinde daha cazip ve ilgi çekici dijital mobil temas noktalarının kullanılması, bu yeni tüketici ihtiyacını ele alıyor. Bu yüzden perakendecilerin mobil deneyim üzerine düşünmesi ve mağaza tanzimlerini mobil olarak optimize etmesi kritik bir önem taşıyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Pop Malzemeleri Nelerdir?

Pop malzemeleri ; özellikle perakende sektöründe ticari pazarlama, pop pazarlama ve satış departmanlarında sıkça kullanılan bir terimdir. Pop malzemelerine değer kazandıran merchandiser ve merchandiser marketing yine bu alanda önemlidir. İngilizce açılımı ‘ Point of Purchase ’ olan pop yani Türkçesi ‘Satın Alma Noktası’ olarak tanımlanır. Pop pazarlama ise satış noktasında pazarlama anlamında da kullanılır. Pop malzemeleri aslında pazarlamanın üslubunu ve karakterini oluşturur. Pop Malzemeleri Çeşitleri Nelerdir? Raf ayracı, dolap giydirme, kasa önü stand, masa üstü stand, sepet, fiyat etiketi, asalak stand, palet eteği, şömine ve titrek gibi şekillerde karşımıza çıkan pop malzemeleri doğru yerde, doğru zamanda ve doğru teknikler ile kullanıldığı zaman satışların muhteşem bir biçimde artmasına yardımcı olur. Örneğin tüketiciler masa üstü standlarında ve kasa önü standlarında birçok küçük ürün satın alır. Doğru tanzim ve doğru teşhir ürünleri sattırır. Tüketicilerin doğru...

POP Pazarlama Nedir?

Pop pazarlama yani satış noktasında pazarlama son yıllarda git gide popülerleşen bir kavramdır. Pazarlama; günümüzün dijitalleşen dünyasında pazar araştırması, fiyatlandırma, hizmet sunumu, ürün geliştirme ve pazarlama iletişimi gibi karmaşık süreçlere doğru evrildi. Bu süreçte tüketici içgörüsü ve marka stratejisi gibi iki kavram belirgin hale gelmeye başladı. İşte bu noktada point of purchase diye adlandırılan pop pazarlama önem kazandı. Peki p.o.p nedir ? Point of Purchase kavramının kısaltılmış hali olan bu kavram Türkçe’ye satış noktasında pazarlama olarak çevriliyor. Yani pop nedir kısaca bahsedecek olursak müşterinin tam ihtiyaç duyacağı noktada satış anlamına gelir. Yağmur yağarken şemsiyecilerin bir anda ortaya çıkıp şemsiye satması pop pazarlama yöntemine örnek teşkil eder. Tüketici İçgörüsü ve Marka Stratejisinin Buluşma Noktası: Pop Pazarlama Tüketici içgörüsü; tüketicinin istek, arzu, beklenti, özlem ve motivasyonlarının, satın alma ve tüketim davranışlar...

Perakendecilik Nedir?

Perakendecilik ; mal ve hizmetlerin, bir firma vasıtasıyla tek tek ya da birkaç parça halinde tüketiciye satılmasıdır. Perakendecilik nedir sorusunun cevabı budur. Perakendecilik tanımı nda tüketici ve tüketicinin satın alma kararı büyük önem taşır. Rekabetin çok yoğun olduğu perakendecilik sektörü bu yüzden pazarlamanın uzmanlık alanına girer. Günümüzde perakendecilik türleri çok fazladır. Mağazalı perakende kurumları, bağımsız mağazalar, birleşik perakendeler, zincir mağazalar, AVMler, süpermarketler, hipermarketler, köşe mağazacılığı, indirim mağazaları ve franchise’lar perakendecilik çeşitleri arasında sayılabilir. Pek çok sektörde olduğu gibi günümüzde birçok büyük perakendecilik zinciri, küçük ve bağımsız perakendecileri işinden ediyor. Bugün dünyada ve Türkiye’de birçok perakende zinciri küresel olarak yayılıyor. Eczanelerden, marketlere, akaryakıt istasyonlarına ve restoranlara kadar ürün ve hizmet sektörlerinin tüm alanlarında küresel bir zincir anlayışı piyasayı do...