Point Of Purchase ve Müşteri Yönetimi
Point of purchase yani satış noktasında pazarlama; tüketicilerin ürün ve hizmetle direkt olarak buluştuğu mağazalarda yapılan pazarlama faaliyetlerine verilen addır. Pop pazarlama nedir diye soranlar için cevaplayalım. İhtiyaç noktasında tanıtım ve pazarlama faaliyetlerinin tümüne pop pazarlama ya da satış noktasında pazarlama adı verilir.
Günümüzde pazarlamanın büyük bölümünün müşteri ilişkileri ve müşteri yönetimi olduğuna dair ortak bir kanı var. Bu ortak kanı, pazarlamanın ürün, fiyatlandırma ve dağıtım ve iletişim gibi işlevsel alanları yönetmekle ilişkili olduğuna dair geleneksel bakış açısını aşıyor.
Müşteri Yönetimi ve Pazarlama İletişimi
Şirketlerin tepe yöneticileri için en önemli şey ürün ya da hizmetlerin satışıdır. Bu yüzden genelde kurumsal olmayan aile şirketleri, işin nasıl yapıldığıyla değil satışların ne kadar olduğuyla ilgilenirler. Bu tür satışlara klasik satış adı verilir. Klasik satışta, satış alanındaki sorunlar yalnızca tek bir merkezden yani satış temsilcileri ile yürütülür. Kısa vadede ve küçük işletmeler için bu çözüm uygun olsa da büyük ölçekli ve uzun vadeli işler için daha gelişmiş satış yöntemleri kullanılmalıdır.
Son yıllarda müşterilerin online alışverişe yönelmeleri, bir ürün ya da hizmet hakkındaki eleştirilerini ve deneyimlerini sosyal medya üzerinden sürekli olarak paylaşmaları müşteri odaklı çalışmaları zorunlu kıldı. Yani artık klasik satış yerini profesyonel satışa bıraktı. Daha karmaşık süreçleri ifade eden profesyonel satış, müşteri ilişkileri ve müşteri yönetimi ile ilgili çeşitli stratejileri içerir. Artık çağımızda müşteri odaklı olunmak adeta bir zorunluluk halini almıştır. Müşterinin deneyimini iyileştirmek için bir satıştan daha fazlası yapılmalıdır. İşte bu noktada müşteri yönetimi önemli hale gelir. Müşterileri yönetmek; pazar araştırması, müşteri içgörüsü analizi, stratejik şekilde konumlandırılmış müşteri segmentasyonu, marka konumlandırma, hedeflenmiş dağıtım ve pazarlama iletişimi süreçlerini kapsar.
Yorumlar
Yorum Gönder