Ana içeriğe atla

Beyinsiz Fenerbahçe!

Point Of Purchase ve Müşteri Yönetimi





Point of purchase yani satış noktasında pazarlama; tüketicilerin ürün ve hizmetle direkt olarak buluştuğu mağazalarda yapılan pazarlama faaliyetlerine verilen addır. Pop pazarlama nedir diye soranlar için cevaplayalım. İhtiyaç noktasında tanıtım ve pazarlama faaliyetlerinin tümüne pop pazarlama ya da satış noktasında pazarlama adı verilir.
Günümüzde pazarlamanın büyük bölümünün müşteri ilişkileri ve müşteri yönetimi olduğuna dair ortak bir kanı var. Bu ortak kanı, pazarlamanın ürün, fiyatlandırma ve dağıtım ve iletişim gibi işlevsel alanları yönetmekle ilişkili olduğuna dair geleneksel bakış açısını aşıyor.

Müşteri Yönetimi ve Pazarlama İletişimi

Şirketlerin tepe yöneticileri için en önemli şey ürün ya da hizmetlerin satışıdır. Bu yüzden genelde kurumsal olmayan aile şirketleri, işin nasıl yapıldığıyla değil satışların ne kadar olduğuyla ilgilenirler. Bu tür satışlara klasik satış adı verilir. Klasik satışta, satış alanındaki sorunlar yalnızca tek bir merkezden yani satış temsilcileri ile yürütülür. Kısa vadede ve küçük işletmeler için bu çözüm uygun olsa da büyük ölçekli ve uzun vadeli işler için daha gelişmiş satış yöntemleri kullanılmalıdır.
Son yıllarda müşterilerin online alışverişe yönelmeleri, bir ürün ya da hizmet hakkındaki eleştirilerini ve deneyimlerini sosyal medya üzerinden sürekli olarak paylaşmaları müşteri odaklı çalışmaları zorunlu kıldı. Yani artık klasik satış yerini profesyonel satışa bıraktı. Daha karmaşık süreçleri ifade eden profesyonel satış, müşteri ilişkileri ve müşteri yönetimi ile ilgili çeşitli stratejileri içerir. Artık çağımızda müşteri odaklı olunmak adeta bir zorunluluk halini almıştır. Müşterinin deneyimini iyileştirmek için bir satıştan daha fazlası yapılmalıdır. İşte bu noktada müşteri yönetimi önemli hale gelir. Müşterileri yönetmek; pazar araştırması, müşteri içgörüsü analizi, stratejik şekilde konumlandırılmış müşteri segmentasyonu, marka konumlandırma, hedeflenmiş dağıtım ve pazarlama iletişimi süreçlerini kapsar.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Pop Malzemeleri Nelerdir?

Pop malzemeleri ; özellikle perakende sektöründe ticari pazarlama, pop pazarlama ve satış departmanlarında sıkça kullanılan bir terimdir. Pop malzemelerine değer kazandıran merchandiser ve merchandiser marketing yine bu alanda önemlidir. İngilizce açılımı ‘ Point of Purchase ’ olan pop yani Türkçesi ‘Satın Alma Noktası’ olarak tanımlanır. Pop pazarlama ise satış noktasında pazarlama anlamında da kullanılır. Pop malzemeleri aslında pazarlamanın üslubunu ve karakterini oluşturur. Pop Malzemeleri Çeşitleri Nelerdir? Raf ayracı, dolap giydirme, kasa önü stand, masa üstü stand, sepet, fiyat etiketi, asalak stand, palet eteği, şömine ve titrek gibi şekillerde karşımıza çıkan pop malzemeleri doğru yerde, doğru zamanda ve doğru teknikler ile kullanıldığı zaman satışların muhteşem bir biçimde artmasına yardımcı olur. Örneğin tüketiciler masa üstü standlarında ve kasa önü standlarında birçok küçük ürün satın alır. Doğru tanzim ve doğru teşhir ürünleri sattırır. Tüketicilerin doğru...

POP Pazarlama Nedir?

Pop pazarlama yani satış noktasında pazarlama son yıllarda git gide popülerleşen bir kavramdır. Pazarlama; günümüzün dijitalleşen dünyasında pazar araştırması, fiyatlandırma, hizmet sunumu, ürün geliştirme ve pazarlama iletişimi gibi karmaşık süreçlere doğru evrildi. Bu süreçte tüketici içgörüsü ve marka stratejisi gibi iki kavram belirgin hale gelmeye başladı. İşte bu noktada point of purchase diye adlandırılan pop pazarlama önem kazandı. Peki p.o.p nedir ? Point of Purchase kavramının kısaltılmış hali olan bu kavram Türkçe’ye satış noktasında pazarlama olarak çevriliyor. Yani pop nedir kısaca bahsedecek olursak müşterinin tam ihtiyaç duyacağı noktada satış anlamına gelir. Yağmur yağarken şemsiyecilerin bir anda ortaya çıkıp şemsiye satması pop pazarlama yöntemine örnek teşkil eder. Tüketici İçgörüsü ve Marka Stratejisinin Buluşma Noktası: Pop Pazarlama Tüketici içgörüsü; tüketicinin istek, arzu, beklenti, özlem ve motivasyonlarının, satın alma ve tüketim davranışlar...

Perakendecilik Nedir?

Perakendecilik ; mal ve hizmetlerin, bir firma vasıtasıyla tek tek ya da birkaç parça halinde tüketiciye satılmasıdır. Perakendecilik nedir sorusunun cevabı budur. Perakendecilik tanımı nda tüketici ve tüketicinin satın alma kararı büyük önem taşır. Rekabetin çok yoğun olduğu perakendecilik sektörü bu yüzden pazarlamanın uzmanlık alanına girer. Günümüzde perakendecilik türleri çok fazladır. Mağazalı perakende kurumları, bağımsız mağazalar, birleşik perakendeler, zincir mağazalar, AVMler, süpermarketler, hipermarketler, köşe mağazacılığı, indirim mağazaları ve franchise’lar perakendecilik çeşitleri arasında sayılabilir. Pek çok sektörde olduğu gibi günümüzde birçok büyük perakendecilik zinciri, küçük ve bağımsız perakendecileri işinden ediyor. Bugün dünyada ve Türkiye’de birçok perakende zinciri küresel olarak yayılıyor. Eczanelerden, marketlere, akaryakıt istasyonlarına ve restoranlara kadar ürün ve hizmet sektörlerinin tüm alanlarında küresel bir zincir anlayışı piyasayı do...