Ana içeriğe atla

Beyinsiz Fenerbahçe!

Perakendeciliğin Tanımı Ve Önemi




Perakendecilik; ürün ve hizmetleri tüketiciye iletmek için kullanılan faaliyetlerin tümüne verilen addır. Perakendecilik nedir sorusunun cevabı kısaca bu şekildedir. Perakendecilik tanımı gereği tedarik zinciri sürecindeki en son faaliyettir. Eskiden perakendecilik sektörü yalnızca mağaza içi satışları ifade ederdi. Fakat artık teknolojinin gelişmesi ile birlikte elektronik perakendecilik etkin olmaya başlamıştır. Perakendecilik, radyo ve televizyon gibi medya araçları, kapıdan kapıya, katalog bülten ve dergi gibi basılı yayıncılık araçlarıyla gerçekleştirilen satışları da kapsar. Perakendecilik çeşitleri; bağımsız mağazalar, birleşik perakendeler, zincir mağazalar, süpermarketler, alışveriş merkezleri, hipermarketler, köşe mağazacılığı, indirim mağazaları ve franchise mağazalardır.

Perakendeciliğin Önemi Ve Faydası Nedir?

Türkiye'de Perakende sektörünün 2018 hedefleri 880 milyar TL'dir. Bu da demek oluyor ki ülkemizde perakendecilik sektörü büyük bir sıçrama yaşıyor. Perakendecilik sektörünün büyüklüğü ve sağladığı para onu firmalar açısından vazgeçilmez bir gelir kaynağı haline getiriyor. Bunun dışında işletmeler ve nihai tüketiciler perakende satış düzeyinde bir araya geldiği için bütünleşik pazarlama iletişimi karmasının da en kritik öğelerinden birisi oluyor.
Yeni perakendecilerin ürünleri pazara  sunmak için yenilikçi ve eşsiz yöntemler bulduklarını söyleyebiliriz. Günümüzde artık müşteriler geleneksel perakende mağazalarından uzaklaştırılıyor ve mağaza dışı perakendecilik yükselen bir trend haline geliyor. E-ticaretin gelişimi, amazon.com ve hepsiburada.com gibi şirketlerin yükselişi bu durumun oluşmasına sağlıyor.
Perakendeciliğin bir diğer önemi bulunduğu yeri cazibe merkezi haline getirmesidir. Bir mağaza bir yere kurulduktan sonra orayı cazibe merkezi olarak değiştirir. Elbette bunu yaparken bulunduğu coğrafi konumda  sunduğu ürün ve hizmetlerin  ulaşabileceği potansiyel müşterileri göz önünde bulundurur. Her mağazanın etkisi altında olan alan, onun ticaret alanını oluşturur. Böylece orada bulunan nüfusunun ihtiyaçlarını gidermeye çalışırlar. Genel olarak perakendeciliğin faydaları bunlardır.






Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Pop Malzemeleri Nelerdir?

Pop malzemeleri ; özellikle perakende sektöründe ticari pazarlama, pop pazarlama ve satış departmanlarında sıkça kullanılan bir terimdir. Pop malzemelerine değer kazandıran merchandiser ve merchandiser marketing yine bu alanda önemlidir. İngilizce açılımı ‘ Point of Purchase ’ olan pop yani Türkçesi ‘Satın Alma Noktası’ olarak tanımlanır. Pop pazarlama ise satış noktasında pazarlama anlamında da kullanılır. Pop malzemeleri aslında pazarlamanın üslubunu ve karakterini oluşturur. Pop Malzemeleri Çeşitleri Nelerdir? Raf ayracı, dolap giydirme, kasa önü stand, masa üstü stand, sepet, fiyat etiketi, asalak stand, palet eteği, şömine ve titrek gibi şekillerde karşımıza çıkan pop malzemeleri doğru yerde, doğru zamanda ve doğru teknikler ile kullanıldığı zaman satışların muhteşem bir biçimde artmasına yardımcı olur. Örneğin tüketiciler masa üstü standlarında ve kasa önü standlarında birçok küçük ürün satın alır. Doğru tanzim ve doğru teşhir ürünleri sattırır. Tüketicilerin doğru...

POP Pazarlama Nedir?

Pop pazarlama yani satış noktasında pazarlama son yıllarda git gide popülerleşen bir kavramdır. Pazarlama; günümüzün dijitalleşen dünyasında pazar araştırması, fiyatlandırma, hizmet sunumu, ürün geliştirme ve pazarlama iletişimi gibi karmaşık süreçlere doğru evrildi. Bu süreçte tüketici içgörüsü ve marka stratejisi gibi iki kavram belirgin hale gelmeye başladı. İşte bu noktada point of purchase diye adlandırılan pop pazarlama önem kazandı. Peki p.o.p nedir ? Point of Purchase kavramının kısaltılmış hali olan bu kavram Türkçe’ye satış noktasında pazarlama olarak çevriliyor. Yani pop nedir kısaca bahsedecek olursak müşterinin tam ihtiyaç duyacağı noktada satış anlamına gelir. Yağmur yağarken şemsiyecilerin bir anda ortaya çıkıp şemsiye satması pop pazarlama yöntemine örnek teşkil eder. Tüketici İçgörüsü ve Marka Stratejisinin Buluşma Noktası: Pop Pazarlama Tüketici içgörüsü; tüketicinin istek, arzu, beklenti, özlem ve motivasyonlarının, satın alma ve tüketim davranışlar...

POP Standlar ve POP Stand Türleri

Bir point of purchase ya da POP stand , ürün promosyonu için kullanılan bir pazarlama ya da reklam aracıdır. Bu öğeler genellikle ödeme alanında veya satın alma kararının verildiği yerlerde bulunur. Perakende ciler tarafından bu pazarlama yöntemine kısaca pop pazarlama ya da satış noktasında pazarlama denir. Perakende sektörü nde, bu yöntem sıkça kullanılır. POP pazarlama, üreticiler için temel bir strateji haline geldi. Çoğu tedarikçinin, perakende mağazalarında ücretsiz olarak kullanabilecekleri POP malzemeleri olacaktır. Bu malzeme, ürünü öne çıkaracak ve müşterinin dikkatini çekecek ki bu da benzer ürünlerle dolu bir perakende mağazasında önemlidir. POP standlar , basit bir işaretin üzerinde bulunduğu standlar olabilir veya dijital baskıların olduğu standlar gibi ayrıntılı olabilir. Örneğin, bir perakendeci, küçük bir görsel öğe olan bir raf etiketini kullanabilir. Veya perakendecilikte kullanılan, ürünlerin içinde depolandığı tam bir ürün teşhir standı oluşturabilirler....