Ana içeriğe atla

Beyinsiz Fenerbahçe!

Perakendeciliğin Tanımı Ve Önemi




Perakendecilik; ürün ve hizmetleri tüketiciye iletmek için kullanılan faaliyetlerin tümüne verilen addır. Perakendecilik nedir sorusunun cevabı kısaca bu şekildedir. Perakendecilik tanımı gereği tedarik zinciri sürecindeki en son faaliyettir. Eskiden perakendecilik sektörü yalnızca mağaza içi satışları ifade ederdi. Fakat artık teknolojinin gelişmesi ile birlikte elektronik perakendecilik etkin olmaya başlamıştır. Perakendecilik, radyo ve televizyon gibi medya araçları, kapıdan kapıya, katalog bülten ve dergi gibi basılı yayıncılık araçlarıyla gerçekleştirilen satışları da kapsar. Perakendecilik çeşitleri; bağımsız mağazalar, birleşik perakendeler, zincir mağazalar, süpermarketler, alışveriş merkezleri, hipermarketler, köşe mağazacılığı, indirim mağazaları ve franchise mağazalardır.

Perakendeciliğin Önemi Ve Faydası Nedir?

Türkiye'de Perakende sektörünün 2018 hedefleri 880 milyar TL'dir. Bu da demek oluyor ki ülkemizde perakendecilik sektörü büyük bir sıçrama yaşıyor. Perakendecilik sektörünün büyüklüğü ve sağladığı para onu firmalar açısından vazgeçilmez bir gelir kaynağı haline getiriyor. Bunun dışında işletmeler ve nihai tüketiciler perakende satış düzeyinde bir araya geldiği için bütünleşik pazarlama iletişimi karmasının da en kritik öğelerinden birisi oluyor.
Yeni perakendecilerin ürünleri pazara  sunmak için yenilikçi ve eşsiz yöntemler bulduklarını söyleyebiliriz. Günümüzde artık müşteriler geleneksel perakende mağazalarından uzaklaştırılıyor ve mağaza dışı perakendecilik yükselen bir trend haline geliyor. E-ticaretin gelişimi, amazon.com ve hepsiburada.com gibi şirketlerin yükselişi bu durumun oluşmasına sağlıyor.
Perakendeciliğin bir diğer önemi bulunduğu yeri cazibe merkezi haline getirmesidir. Bir mağaza bir yere kurulduktan sonra orayı cazibe merkezi olarak değiştirir. Elbette bunu yaparken bulunduğu coğrafi konumda  sunduğu ürün ve hizmetlerin  ulaşabileceği potansiyel müşterileri göz önünde bulundurur. Her mağazanın etkisi altında olan alan, onun ticaret alanını oluşturur. Böylece orada bulunan nüfusunun ihtiyaçlarını gidermeye çalışırlar. Genel olarak perakendeciliğin faydaları bunlardır.






Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Pop Malzemeleri Nelerdir?

Pop malzemeleri ; özellikle perakende sektöründe ticari pazarlama, pop pazarlama ve satış departmanlarında sıkça kullanılan bir terimdir. Pop malzemelerine değer kazandıran merchandiser ve merchandiser marketing yine bu alanda önemlidir. İngilizce açılımı ‘ Point of Purchase ’ olan pop yani Türkçesi ‘Satın Alma Noktası’ olarak tanımlanır. Pop pazarlama ise satış noktasında pazarlama anlamında da kullanılır. Pop malzemeleri aslında pazarlamanın üslubunu ve karakterini oluşturur. Pop Malzemeleri Çeşitleri Nelerdir? Raf ayracı, dolap giydirme, kasa önü stand, masa üstü stand, sepet, fiyat etiketi, asalak stand, palet eteği, şömine ve titrek gibi şekillerde karşımıza çıkan pop malzemeleri doğru yerde, doğru zamanda ve doğru teknikler ile kullanıldığı zaman satışların muhteşem bir biçimde artmasına yardımcı olur. Örneğin tüketiciler masa üstü standlarında ve kasa önü standlarında birçok küçük ürün satın alır. Doğru tanzim ve doğru teşhir ürünleri sattırır. Tüketicilerin doğru...

POP Pazarlama Nedir?

Pop pazarlama yani satış noktasında pazarlama son yıllarda git gide popülerleşen bir kavramdır. Pazarlama; günümüzün dijitalleşen dünyasında pazar araştırması, fiyatlandırma, hizmet sunumu, ürün geliştirme ve pazarlama iletişimi gibi karmaşık süreçlere doğru evrildi. Bu süreçte tüketici içgörüsü ve marka stratejisi gibi iki kavram belirgin hale gelmeye başladı. İşte bu noktada point of purchase diye adlandırılan pop pazarlama önem kazandı. Peki p.o.p nedir ? Point of Purchase kavramının kısaltılmış hali olan bu kavram Türkçe’ye satış noktasında pazarlama olarak çevriliyor. Yani pop nedir kısaca bahsedecek olursak müşterinin tam ihtiyaç duyacağı noktada satış anlamına gelir. Yağmur yağarken şemsiyecilerin bir anda ortaya çıkıp şemsiye satması pop pazarlama yöntemine örnek teşkil eder. Tüketici İçgörüsü ve Marka Stratejisinin Buluşma Noktası: Pop Pazarlama Tüketici içgörüsü; tüketicinin istek, arzu, beklenti, özlem ve motivasyonlarının, satın alma ve tüketim davranışlar...

Perakendecilik Nedir?

Perakendecilik ; mal ve hizmetlerin, bir firma vasıtasıyla tek tek ya da birkaç parça halinde tüketiciye satılmasıdır. Perakendecilik nedir sorusunun cevabı budur. Perakendecilik tanımı nda tüketici ve tüketicinin satın alma kararı büyük önem taşır. Rekabetin çok yoğun olduğu perakendecilik sektörü bu yüzden pazarlamanın uzmanlık alanına girer. Günümüzde perakendecilik türleri çok fazladır. Mağazalı perakende kurumları, bağımsız mağazalar, birleşik perakendeler, zincir mağazalar, AVMler, süpermarketler, hipermarketler, köşe mağazacılığı, indirim mağazaları ve franchise’lar perakendecilik çeşitleri arasında sayılabilir. Pek çok sektörde olduğu gibi günümüzde birçok büyük perakendecilik zinciri, küçük ve bağımsız perakendecileri işinden ediyor. Bugün dünyada ve Türkiye’de birçok perakende zinciri küresel olarak yayılıyor. Eczanelerden, marketlere, akaryakıt istasyonlarına ve restoranlara kadar ürün ve hizmet sektörlerinin tüm alanlarında küresel bir zincir anlayışı piyasayı do...