En Sık Kullanılan Teşhir Malzemeleri



Markaların ürün ve hizmet konusunda her yeni gün yeni reklam alanları aradığı bir gerçek. Müşterileri dört bir yandan kuşatacak şekilde tanıtım, reklam ve pazarlama faaliyetlerinin sürdürüldüğü günümüzde ambalaj ve ürünün sunumu kilit bir rol oynar. Tüm reklam ve pazarlama faaliyetleri tüketicilere erişmemiş olabilir fakat iki unsur var ki her ne olursa olsun tüketici bunları mutlaka fark eder. Bunlardan birisi stand alınlığı diğeri ise ambalajdır. Bu yüzden özellikle perakende alanında kullanılan teşhir malzemeleri arasında en önemli iki şey ambalajlar ve ürün teşhir standlarıdır. Perakendecilik sektörü bu yüzden bu unsurlara daha çok yoğunlaşmalıdır. Ambalaj tasarımının diğer ürünlerden farklı olması ve üzerinde yazan bilgiler müşteriyle iletişim kurma açısından çok önemlidir. Teşhir ise yine oldukça kritik bir etkendir. Tüketiciler araştırmalara göre, alışverişlerinin yüzde 72’sini spontane olarak yapıyor. Bu bilgi ışığında mağaza içi tanıtım faaliyetleri, ürün teşhir standı ve ambalaj önem kazanıyor. Mağaza içinde müşteri ürüne kadar giderken 4 temel alandan çok etkileniyor. Yani 4 sıcak nokta tüketicinin satın alma kararını etkiliyor. Bu 4 alan ise; giriş, raf, boş alan ve kasa önüdür. Mağaza içi teşhir faaliyetlerinin bu alanlarda doğru malzemelerle ve doğru tekniklerle yapılması hayati hale geliyor.

Giriş Bölümü

Mağazanın dışında yapılan teşhir faaliyetleri müşterileri içeri çeker. Daha sonra giriş kısmında tüketicilerin alışveriş yapmasını sağlamak için reklam ve iletişim alanlarını verimli kullanmalısınız. Tabelalar, açık/kapalı hangler, giriş paspası, mağaza kapı önü stickerları, cam posterleri ya da cam stickerları ve vitrin alanında yapılan teşhir çalışmaları müşteriler üzerinde olumlu etki yaratır.

Raf Bölümü

Raf dizilimi elbette tüketicinin gözüne hitap etmesi ve estetik görünmesi açısından kritiktir. Rafların doğru yerde olması ve görsel olarak çekici olması müşterilerin satın alma kararlarını etkileyebilir. Raf bölümünde de müşterilerin satın alma kararlarını olumlu etkileyen çeşitli teşhir malzemeleri vardır. Gondol başı, asalak stand modelleri, stand başlıkları, raf etiketleri, wobbler malzemeleri ve özel stand gibi teşhir malzemeleri raf bölümünde mutlaka kullanılmalıdır.

Zemin Bölümü

Mağazanın giriş kısmını, standları ve rafları düzenledikten sonra mağazanın boş alanlarını da verimli bir biçimde kullanmayı düşünmelisiniz. Boş alan ve zemin bölümünde; paletler, palet eteği ve dönkart materyalleri ile desteklenmelidir. Bunun dışında sepet, piramit teşhir yöntemi, şelale teşhir yöntemi, pasta teşhir yöntemi açık ve ayaklı stand modellerinde kullanılabilir. Bunun yanı sıra marka standları, mağaza içi afişler, küçük asılı reklam aparatları, 3 boyutlu ürün teşhir standları ve yer stickerları boş alanlarda kullanılabilir.

Kasa Önü Bölümü

Araştırmalara göre, kasa önü impulse satışları yüzde 41 oranında satışları arttırmaktadır. Kasa önü reklam giydirme, kasa önü masaüstü standlar ya da askılı standlar ve naylon torbalar burada kullanılabilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

POP Pazarlama Nedir?

Pop Malzemeleri Nelerdir?

Perakendecilik Nedir?