Ana içeriğe atla

Beyinsiz Fenerbahçe!

En Sık Kullanılan Teşhir Malzemeleri



Markaların ürün ve hizmet konusunda her yeni gün yeni reklam alanları aradığı bir gerçek. Müşterileri dört bir yandan kuşatacak şekilde tanıtım, reklam ve pazarlama faaliyetlerinin sürdürüldüğü günümüzde ambalaj ve ürünün sunumu kilit bir rol oynar. Tüm reklam ve pazarlama faaliyetleri tüketicilere erişmemiş olabilir fakat iki unsur var ki her ne olursa olsun tüketici bunları mutlaka fark eder. Bunlardan birisi stand alınlığı diğeri ise ambalajdır. Bu yüzden özellikle perakende alanında kullanılan teşhir malzemeleri arasında en önemli iki şey ambalajlar ve ürün teşhir standlarıdır. Perakendecilik sektörü bu yüzden bu unsurlara daha çok yoğunlaşmalıdır. Ambalaj tasarımının diğer ürünlerden farklı olması ve üzerinde yazan bilgiler müşteriyle iletişim kurma açısından çok önemlidir. Teşhir ise yine oldukça kritik bir etkendir. Tüketiciler araştırmalara göre, alışverişlerinin yüzde 72’sini spontane olarak yapıyor. Bu bilgi ışığında mağaza içi tanıtım faaliyetleri, ürün teşhir standı ve ambalaj önem kazanıyor. Mağaza içinde müşteri ürüne kadar giderken 4 temel alandan çok etkileniyor. Yani 4 sıcak nokta tüketicinin satın alma kararını etkiliyor. Bu 4 alan ise; giriş, raf, boş alan ve kasa önüdür. Mağaza içi teşhir faaliyetlerinin bu alanlarda doğru malzemelerle ve doğru tekniklerle yapılması hayati hale geliyor.

Giriş Bölümü

Mağazanın dışında yapılan teşhir faaliyetleri müşterileri içeri çeker. Daha sonra giriş kısmında tüketicilerin alışveriş yapmasını sağlamak için reklam ve iletişim alanlarını verimli kullanmalısınız. Tabelalar, açık/kapalı hangler, giriş paspası, mağaza kapı önü stickerları, cam posterleri ya da cam stickerları ve vitrin alanında yapılan teşhir çalışmaları müşteriler üzerinde olumlu etki yaratır.

Raf Bölümü

Raf dizilimi elbette tüketicinin gözüne hitap etmesi ve estetik görünmesi açısından kritiktir. Rafların doğru yerde olması ve görsel olarak çekici olması müşterilerin satın alma kararlarını etkileyebilir. Raf bölümünde de müşterilerin satın alma kararlarını olumlu etkileyen çeşitli teşhir malzemeleri vardır. Gondol başı, asalak stand modelleri, stand başlıkları, raf etiketleri, wobbler malzemeleri ve özel stand gibi teşhir malzemeleri raf bölümünde mutlaka kullanılmalıdır.

Zemin Bölümü

Mağazanın giriş kısmını, standları ve rafları düzenledikten sonra mağazanın boş alanlarını da verimli bir biçimde kullanmayı düşünmelisiniz. Boş alan ve zemin bölümünde; paletler, palet eteği ve dönkart materyalleri ile desteklenmelidir. Bunun dışında sepet, piramit teşhir yöntemi, şelale teşhir yöntemi, pasta teşhir yöntemi açık ve ayaklı stand modellerinde kullanılabilir. Bunun yanı sıra marka standları, mağaza içi afişler, küçük asılı reklam aparatları, 3 boyutlu ürün teşhir standları ve yer stickerları boş alanlarda kullanılabilir.

Kasa Önü Bölümü

Araştırmalara göre, kasa önü impulse satışları yüzde 41 oranında satışları arttırmaktadır. Kasa önü reklam giydirme, kasa önü masaüstü standlar ya da askılı standlar ve naylon torbalar burada kullanılabilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Pop Malzemeleri Nelerdir?

Pop malzemeleri ; özellikle perakende sektöründe ticari pazarlama, pop pazarlama ve satış departmanlarında sıkça kullanılan bir terimdir. Pop malzemelerine değer kazandıran merchandiser ve merchandiser marketing yine bu alanda önemlidir. İngilizce açılımı ‘ Point of Purchase ’ olan pop yani Türkçesi ‘Satın Alma Noktası’ olarak tanımlanır. Pop pazarlama ise satış noktasında pazarlama anlamında da kullanılır. Pop malzemeleri aslında pazarlamanın üslubunu ve karakterini oluşturur. Pop Malzemeleri Çeşitleri Nelerdir? Raf ayracı, dolap giydirme, kasa önü stand, masa üstü stand, sepet, fiyat etiketi, asalak stand, palet eteği, şömine ve titrek gibi şekillerde karşımıza çıkan pop malzemeleri doğru yerde, doğru zamanda ve doğru teknikler ile kullanıldığı zaman satışların muhteşem bir biçimde artmasına yardımcı olur. Örneğin tüketiciler masa üstü standlarında ve kasa önü standlarında birçok küçük ürün satın alır. Doğru tanzim ve doğru teşhir ürünleri sattırır. Tüketicilerin doğru...

POP Pazarlama Nedir?

Pop pazarlama yani satış noktasında pazarlama son yıllarda git gide popülerleşen bir kavramdır. Pazarlama; günümüzün dijitalleşen dünyasında pazar araştırması, fiyatlandırma, hizmet sunumu, ürün geliştirme ve pazarlama iletişimi gibi karmaşık süreçlere doğru evrildi. Bu süreçte tüketici içgörüsü ve marka stratejisi gibi iki kavram belirgin hale gelmeye başladı. İşte bu noktada point of purchase diye adlandırılan pop pazarlama önem kazandı. Peki p.o.p nedir ? Point of Purchase kavramının kısaltılmış hali olan bu kavram Türkçe’ye satış noktasında pazarlama olarak çevriliyor. Yani pop nedir kısaca bahsedecek olursak müşterinin tam ihtiyaç duyacağı noktada satış anlamına gelir. Yağmur yağarken şemsiyecilerin bir anda ortaya çıkıp şemsiye satması pop pazarlama yöntemine örnek teşkil eder. Tüketici İçgörüsü ve Marka Stratejisinin Buluşma Noktası: Pop Pazarlama Tüketici içgörüsü; tüketicinin istek, arzu, beklenti, özlem ve motivasyonlarının, satın alma ve tüketim davranışlar...

POP Standlar ve POP Stand Türleri

Bir point of purchase ya da POP stand , ürün promosyonu için kullanılan bir pazarlama ya da reklam aracıdır. Bu öğeler genellikle ödeme alanında veya satın alma kararının verildiği yerlerde bulunur. Perakende ciler tarafından bu pazarlama yöntemine kısaca pop pazarlama ya da satış noktasında pazarlama denir. Perakende sektörü nde, bu yöntem sıkça kullanılır. POP pazarlama, üreticiler için temel bir strateji haline geldi. Çoğu tedarikçinin, perakende mağazalarında ücretsiz olarak kullanabilecekleri POP malzemeleri olacaktır. Bu malzeme, ürünü öne çıkaracak ve müşterinin dikkatini çekecek ki bu da benzer ürünlerle dolu bir perakende mağazasında önemlidir. POP standlar , basit bir işaretin üzerinde bulunduğu standlar olabilir veya dijital baskıların olduğu standlar gibi ayrıntılı olabilir. Örneğin, bir perakendeci, küçük bir görsel öğe olan bir raf etiketini kullanabilir. Veya perakendecilikte kullanılan, ürünlerin içinde depolandığı tam bir ürün teşhir standı oluşturabilirler....