En Etkili Satış Noktasında Pazarlama Uygulamaları
Satış noktasında pazarlamanın en güçlü olduğu yer; üreticilerin, hizmet sağlayıcıların
ve perakendecilerin stratejik hedefleri ile doğrudan ilişkilidir. En etkili satış noktasında
pazarlama uygulamaları 6 tane stratejik düzlemde ilerler.
Müşteri İçgörüsü
Point of purchase yani satış noktasında pazarlama; pazar araştırmaları ve müşteri içgörüsünü
baz alması gerekir. Müşterilerin satın alma davranışları, marka tercihleri ve müşterilerin pazarlama
stratejilerine verdikleri karşılık gibi tüm datalar tek tek çıkartılmalıdır. Bu tür sağlam bilgiler, satış
noktasında pazarlama açısından sağlam bir temel oluşturur. Bu açılardan marka pazarlayan
profesyonellerin, alışveriş ve satın alma davranışını etkileyen temel motivasyonları anlamaları şarttır.
Bu motivasyonlar, bir ürün ya da hizmete sahip olmanın çok daha ötesinde anlamlar taşır. Çoğu
zaman temel motivasyonlar, tüketicinin arzuları, tatmini, özlemleri ve kendini gerçekleştirme isteği ile
ilişkilidir.
baz alması gerekir. Müşterilerin satın alma davranışları, marka tercihleri ve müşterilerin pazarlama
stratejilerine verdikleri karşılık gibi tüm datalar tek tek çıkartılmalıdır. Bu tür sağlam bilgiler, satış
noktasında pazarlama açısından sağlam bir temel oluşturur. Bu açılardan marka pazarlayan
profesyonellerin, alışveriş ve satın alma davranışını etkileyen temel motivasyonları anlamaları şarttır.
Bu motivasyonlar, bir ürün ya da hizmete sahip olmanın çok daha ötesinde anlamlar taşır. Çoğu
zaman temel motivasyonlar, tüketicinin arzuları, tatmini, özlemleri ve kendini gerçekleştirme isteği ile
ilişkilidir.
Pazarlama Stratejileri
Satış noktasında pazarlama ya da diğer adı ile pop pazarlama; genellikle daha genel
bir pazarlama faaliyetinin bir parçası olarak görülür. Perakende sektöründe pazarlamanın,
pazarlama iletişimi ve dağıtım ağları ile birlikte stratejik bir biçimde yönetilmesi gerekir.
bir pazarlama faaliyetinin bir parçası olarak görülür. Perakende sektöründe pazarlamanın,
pazarlama iletişimi ve dağıtım ağları ile birlikte stratejik bir biçimde yönetilmesi gerekir.
Medya İletişimi
Medya kanallarıyla ve perakendeci kanallarıyla gerçekleşen bütün pazarlama faaliyetlerinin aynı hedef
ve stratejiler ile yönlendirilmesi önemlidir. Satış noktasındaki reklam ve promosyon çalışmaları,
medya aracılığıyla yapılan reklam ve promosyon çalışmaları ile aynı düzlemde olmalıdır. Bu noktada
bütünleşik pazarlama iletişimi stratejileri geliştirilmesi gerekir.
ve stratejiler ile yönlendirilmesi önemlidir. Satış noktasındaki reklam ve promosyon çalışmaları,
medya aracılığıyla yapılan reklam ve promosyon çalışmaları ile aynı düzlemde olmalıdır. Bu noktada
bütünleşik pazarlama iletişimi stratejileri geliştirilmesi gerekir.
Pazarlama Teknikleri
Perakende sektöründe her bir pazarlama tekniği pazarlama faaliyetlerinin bütününe katkı sağlar doğru
bir planlama yapmak için satış noktasında pazarlamanın her bir unsur tespit edilmeli ve o unsurun
bütüne nasıl katkı sağlayabileceği anlaşılmalıdır. Örneğin Point of purchase reklamları mesajlarını
daha da güçlendirir ambalajlar ve ürün teşhir standları Medya iletişimi ile müşteri ile direkt ilişki
kurmanızı sağlar.
bir planlama yapmak için satış noktasında pazarlamanın her bir unsur tespit edilmeli ve o unsurun
bütüne nasıl katkı sağlayabileceği anlaşılmalıdır. Örneğin Point of purchase reklamları mesajlarını
daha da güçlendirir ambalajlar ve ürün teşhir standları Medya iletişimi ile müşteri ile direkt ilişki
kurmanızı sağlar.
Uygulanabilir Yöntemler
Perakendeciler genellikle ürün çeşitlerini, fiyatları, promosyon çalışmalarını ve mağaza tasarımını,
özellikle coğrafi pazarlarda, sosyo ekonomik nedenlere ve etnik kökene bağlı olarak müşterilere göre
kişiselleştirir. Coğrafi ve demografik bilgiler doğrultusunda yapılan kişiselleştirme çalışmaları
perakendecilerin lokal sakinlerin ihtiyaçlarına ve taleplerine uygun bir pazarlama faaliyeti sunmasına
imkan verir. Bu açıdan satış noktasında pazarlama, yazılı ve görsel medya göre daha özel bir avantaja
sahiptir. Çünkü satış noktasında doğru hedeflenmiş iletişim ve promosyon çalışmalarına imkan tanıyan
birçok fırsat vardır.
özellikle coğrafi pazarlarda, sosyo ekonomik nedenlere ve etnik kökene bağlı olarak müşterilere göre
kişiselleştirir. Coğrafi ve demografik bilgiler doğrultusunda yapılan kişiselleştirme çalışmaları
perakendecilerin lokal sakinlerin ihtiyaçlarına ve taleplerine uygun bir pazarlama faaliyeti sunmasına
imkan verir. Bu açıdan satış noktasında pazarlama, yazılı ve görsel medya göre daha özel bir avantaja
sahiptir. Çünkü satış noktasında doğru hedeflenmiş iletişim ve promosyon çalışmalarına imkan tanıyan
birçok fırsat vardır.
Ölçümleme
Tüm bu stratejik hedefleri uygulamaya geçirdikten sonra etkilerin rakamsal olarak ölçülmesi oldukça
önemlidir. Satış noktasında pazarlamanın etkilerinin tam zamanında ve doğru ölçülmesi bu alanda
verimlilik sağlarken bütçe harcamalarının da sürdürülmesine yardımcı olur.
önemlidir. Satış noktasında pazarlamanın etkilerinin tam zamanında ve doğru ölçülmesi bu alanda
verimlilik sağlarken bütçe harcamalarının da sürdürülmesine yardımcı olur.
Yorumlar
Yorum Gönder